اهمیت افزایش توزیع کالا از بنادر ایران به کشورهای همسایه/ در حوزه حمل و نقل دریایی؛ اقدامات وسیعی شده است/ کشورهای ذینفع مخالف تحریم بنادر ایران بودند

زمان مطالعه: 2 دقیقه



استاد دانشگاه گفت: حمل و نقل دریایی اهمیت بسزایی دارد و باید در این حوزه سرمایه گذاری‌ها ادامه پیدا کند، تا در کنار درآمدهای غیر نفتی بتوان درآمد در بخش‌های ترانزیت کالا به دست آورد.

آلبرت بغزیان درباره حمل و نقل دریایی و فعالیت های که در این بخش باید صورت گیرد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: بخش‌های مختلفی در جا‌به‌جایی کالا فعالیت می‌کنند که بخش هوایی؛ گران‌ترین و از سویی دیگر شاید ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل؛ زمینی و ریلی باشد ولی زمانیکه حجم کالا زیاد است، تنها بخشی از حمل و نقل که می‌تواند اثرگذار و ایمن‌ترین باشد؛ حمل و نقل دریایی است.

وی با بیان اینکه ایران نوار ساحلی طولانی در شمال و جنوب دارد و این مهم یک مزیت محسوب می‌شود، تصریح کرد: در بخش جنوبی نوار ساحلی کشور مشخص است اما در نوار شمالی هنوز کشورهای حاشیه دریایی خزر به رژیم حقوقی مشخص دست پیدا نکردند؛ بدین جهت همه کشورها تلاش (و حتی مشاجره) می‌کنند تا سهم خود را در این حوزه افزایش دهند و این امر نشان می‌دهد که داشتن دریا در اقتصاد کشورها اهمیت قابل توجهی دارد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حمل و نقل دریایی از نظر قوانین بسیار مهم تر و پیچیده تر از سایر شقوق حمل و نقل است و باید نسبت به تقویت حمل و نقل دریایی گام های مهمی برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از حمل و نقل دریایی، ترانزیت کالا است که می تواند برای کشور درآمدزایی خوبی داشته باشد و نمونه این اتفاق در چابهار در حال پیگیری است؛ کالا از هند به بندر چابهار می آید و از این بندر به افغانستان ترانزیت می شود و این اتفاق را می‌توان در تمام بنادر کشور دنبال کرد.

بغزیان اظهار داشت: ما باید در زمینه افزایش توزیع کالا از بنادر کشور به بنادر کشورهای همسایه اقدام کنیم و انجام این مهم می‌تواند موقعیت ما را در منطقه بیش از گذشته تثبیت کند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حوزه حمل و نقل دریای، اقدامات وسیعی شده است و البته باید این مسیر رشد و توسعه را دنبال کرد تا بتوان از ترانزیت و تخلیه و بارگیری کالا به درآمد مستمر و پایدار دست یافت.

وی تاکید کرد: در شدیدترین تحریم‌ها؛ بنادر کشور به فعالیت خود ادامه دادند و این بدان معنا است که کشورهای ذینفع به دلیل موقعیت بنادر ایران و بحث لجستیک نیازمند شبکه حمل و نقل دریایی ایران هستند و لذا باید این موقعیت را تقویت کرد تا بتوان بنادر را بیش از گذشته فعال کرد.

بغزیان گفت: توان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور افزایش یافته است و همین امر باید دلیلی شود تا فعالیت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای وسعت بیشتری پیدا کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برنامه توسعه‌ای؛ مبنای حرکت بنادر شمالی و جنوبی ایران طی ۴سال گذشته/ شرایط بسیار مطلوب تجهیزاتی در بنادر شمالی و جنوبی/ ایجاد ظرفیت مناسب عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر/ دیپلماسی اقتصادی و نظام بازاریابی کشور نیازمند تغییر است

ی مرداد 31 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه دبیرکل انجمن شرکت های کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به اینکه حرکت بنادر شمالی و جنوبی ایران بر مبنای برنامه توسعه‌ای بوده است، گفت: ظرفیت مناسبی در بنادر کشور ایجاد شده است و بهره‌مندی از این ظرفیت، نیازمند تغییر در دیپلماسی اقتصادی و […]
مسعود پل‌‌مه، دبیرکل انجمن شرکت های کشتیرانی و خدمات وابسته، سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: