صید کوسه ماهی در تمام ماه‌های سال ممنوع است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/بوشهر مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صید کوسه ماهی در تمام ماه‌های سال ممنوع است و صیادانی که این آبزی را به‌صورت هدفمند یا ضمنی صید کنند متخلف محسوب می‌شوند.

علی بازدار نیز در حاشیه نشست کمیته تخلفات صیادی اظهار کرد: صید کوسه ماهی در تمام ماه‌های سال ممنوع است و صیادانی که کوسه ماهیان را به‌صورت هدفمند یا ضمنی صید کنند متخلف محسوب شده و ضمن توقیف صید و شناور آنان با محرومیت‌های طولانی مدت مواجه و به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

وی از صیادان درخواست کرد تا ضمن پرهیز از به‌کارگیری ابزاری که به صید هدفمند این آبزی منجر می‌شود حتی در صورت مواجهه با صید ضمنی نیز نسبت به رها سازی آن اقدام کنند.

علیرغم تاکید سازمان های ناظر بر امر صید در استان بوشهر اما به‌دلیل قیمت زیاد باله و گوشت کوسه، این آبزی در معرض انقراض قرار گرفته است.

اداره کل محیط زیست استان بوشهر در نامه‌ای از مدیرکل شیلات درخواست کرده است تا ممنوعیت صید کوسه ماهیان خلیج فارس را بار دیگر به صیادان اعلام کند.

به گزارش مرین‌پرس و به نقل از روابط عمومی شیلات استان بوشهر، ممنوعیت صید کوسه ماهیان که از گونه‌های در حال تهدید به شمار میرود پیش‌تر نیز در دو مرحله مورد تاکید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار گرفته بود.

این اداره کل با یادآوری مجدد مصوبه سال ۱۳۹۳ سازمان محیط زیست کشور که به نحوه برآورد مطالبه صید و شکار گونه های حفاظت شده موضوع ماده ۳ قانون صید و شکار می پردازد و هزینه جبران صید کوسه ماهیان را ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرده است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نصب درجه دریاداری فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش

ی مرداد 31 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتصاب امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش توسط فرمانده معظم کل قوا و اعطای درجه دریاداری به وی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسمی درجه دریاداری او را نصب کرد. در این مراسم که امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم […]

همچنین بخوانید: