توسعه زیر ساخت‌های بندری و دریایی؛ مقوله‌ای اثرگذار بر پویایی اقتصاد ایران است/ فعالیت زیربنایی و عمرانی قابل توجه سازمان بنادر در سواحل شمال و جنوب ایران/ تاکید بر مولد و درون‌زا بودن صنعت حمل و نقل دریایی در کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پویایی اقتصاد در کشور، از بسیاری جهات؛ به توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی وابسته است، گفت: بنادر؛ یکی از زیربناهای توسعه اقتصادی کشور قلمداد می‌شود، که به رغم تحریم‌ها و شرایط نامساعد حاکم بر تجارت جهانی همواره در مسیر توسعه و پیشرفت بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سرگزی با اشاره به اهمیت راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی، به عنوان دستگاه اجرایی موثر بر اقتصاد کلان کشور، خاطرنشان کرد: بنابراین توجه به توسعه زیر ساخت‌های بندری و دریایی، به عنوان مقوله‌ای اثرگذار بر پویایی اقتصاد ایران، باید مدنظر قرار گیرد که سازمان بنادر در این راستا، در سواحل شمال و جنوب ایران فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اقتدار و مزیت‌های دریایی و بندری کشور در سطح دنیا، باید به توسعه زیرساخت های بندری و دریایی به عنوان یک الزام و ضرورت توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی محور فعالیت‌های بخش دریایی و بندری است، گفت: توجه جدی به ارتقای زیرساخت ها، توسعه آی تی، استفاده از تکنولوژی های حمل و نقل کالا، توجه جدی به صنعت کشتی سازی، به روز شدن در حوزه دریانوردی و کشتیرانی از مهم ترین مسائلی است که باید در راستای تحقق آن گام برداشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه سواحل مکران، یادآور شد: استفاده و بهره مطلوب از همه ظرفیت‌های دریایی و آبراهی در شمال و جنوب کشور، می‌تواند صنعت حمل و نقل دریایی در ایران را به صنعتی مولد و درون‌زا تبدیل کند.

وی همکاری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بدنه اجرایی دولت، طی سال‌های اخیر را خوب و شایسته توصیف کرد و گفت: این کمیسیون با تسهیل قوانین و موظف کردن دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برای ایجاد بنادری فعال، همکاری خوبی با سازمان بنادر و دریانوردی داشته است.

 سرگزی ضمن تقدیر از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت لجستیکی ایران در شاهراه حمل و نقل جهانی انتظار می‌رود شرایط کشور بیش از پیش بهبود پیدا کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چابهار عضو دائم سازمان مناطق آزاد جهان شد

س شهریور 2 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/سیستان و بلوچستان سازمان مناطق آزاد جهان اعلام کرد که عضویت منطقه آزاد چابهار به‌عنوان یک عضو دائم با حق رای در این سازمان پذیرفته شده است. به گزارش مرین‌پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، بر اساس نامه‌ای که از […]

همچنین بخوانید: