افزایش تعاملات و تقویت دوستی‌ها هدف برگزاری رقابت‌های جام دریا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری رقابت‌های جام دریا پیش از ظهر سه شنبه در سالن همایش‌های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برگزار و فرماندهان ناوگروه‌های حاضر در این رقابت‌ها بر تعمیق روابط بین المللی و افزایش تعاملات بین کشورهای حاشیه خزر تاکید داشتند.

افزایش تعاملات و تقویت دوستی‌ها هدف برگزاری رقابت‌های جام دریا

جام دریا بستر مناسبی برای افزایش تعاملات بین المللی است

سرپرست ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در این نشست با اشاره به اینکه دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی نامگذاری شده است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات جام دریا موجب افزایش تعاملات بین المللی بین کشورهای حاشیه خزر و انتقال تجارب بین شرکت کنندگان در این رقابت‌ها را فراهم می‌آورد.

ناخدا یکم فرامرز بمانی افزود: با توجه به اهمیت استمرار و تقویت دوستی‌ها بین کشورهای همسایه، مسابقات جام دریا ابتکار خیلی خوبی برای دستیابی به این هدف مهم است.

وی با اشاره به نحوه مدیریت برگزاری مسابقات جام دریا در شرایط کرونایی، ادامه داد: ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با برنامه ریزی های انجام شده کارگروه بهداشت را برای واکسینه کردن نیروهای ایرانی حاضر در این رقابت‌ها و همچنین انجام تست‌ها و آزمایشات شرکت کنندگان میهمان تشکیل داده و هیچ کس بدون داشتن کارت واکسیناسیون حق حضور در رقابت‌ها را حتی به عنوان نیروی پشتیبان و خدمات ندارد.

ناخدا یکم بمانی تاکید کرد: نیروهای ایرانی حاضر در این رقابت‌ها دو هفته قبل از انجام مسابقات قرنطینه شده و شرکت کنندگان خارجی رقابت‌های جام دریا نیز روزانه توسط کارگروه بهداشت، کنترل و پایش می‌شوند.

وی با اشاره به انجام تست از شرکت کنندگان در این مسابقات همچنین، گفت: علاوه بر ارائه بسته‌های بهداشتی، مکان‌های در نظر گرفته شده برای این رقابت‌ها و شرکت کنندگان آن نیز به طور مستمر ضدعفونی شده و تیم‌ها پس از انجام رقابت‌ها در دریا به اسکله‌های ناوگان شمال برگشته و ترددی در شهر نخواهند داشت.

افزایش تعاملات و تقویت دوستی‌ها هدف برگزاری رقابت‌های جام دریا

تاکید روس‌ها بر تقویت صلح و دوستی در خزر

جانشین ناوگان خزر نیروی دریایی روسیه و سرپرست ناوگروه روسی حاضر در رقابت‌های جام دریا نیز اظهار کرد: امسال با بالاترین آمادگی در رقابت‌های جام دریا حضور داریم.

دریادار سرگئی یکیموف با اشاره به انجام تست‌های مختلف در سه روز حضورشان در بندرانزلی، افزود: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و همه کشورهای حاشیه خزر به این موضوع مهم پایبند بوده و تلاش می‌کنیم آن را به آیندگان نیز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در مدت سه روز حضورمان در بندرانزلی از سوی کارگروه بهداشت ایران تست‌های لازم بهداشتی برای نیروهای حاضر در این رقابت‌ها انجام شده و حاضران در این مسابقات در سلامت و آمادگی کامل هستند.

دریادار یکیموف با اظهار رضایت از میزبانی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، اضافه کرد: رقابت‌های جام دریا هر سال بهتر از دوره قبل برگزار می‌شود و امسال با تصمیم وزارت دفاع روسیه تصمیم بر آن شد که این دوره از رقابت‌ها به میزبانی ایران برگزار شود.

افزایش تعاملات و تقویت دوستی‌ها هدف برگزاری رقابت‌های جام دریا

مسابقات جام دریا تحکیم روابط بین کشورها را به دنبال دارد

جانشین فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و سرپرست این تیم در رقابت‌های جام دریا نیز در ادامه گفت: برگزاری این رقابت‌ها تعاملات بین کشورها را تحکیم می بخشد.

ناخدا یکم حبیب خلیل اف افزود: در جریان رقابت‌های جام دریا تمامی تیم‌های شرکت کننده تجربیات خود را به همدیگر منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به رعایت مسئولانه تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی نیروهای آذربایجانی حاضر در این دوره از مسابقات، ادامه داد: پیش از اعزام به این مسابقات تمامی شرکت کنندگان قرنطینه شده و پس از پهلوگیری در بندرانزلی نیز تست‌های لازم انجام شد.

ناخدا یکم خلیل اف تاکید کرد: برگزاری این رقابت‌ها گامی مهم در تحکیم روابط بین المللی در بین کشورهای حاشیه خزر است.

افزایش تعاملات و تقویت دوستی‌ها هدف برگزاری رقابت‌های جام دریا

رقابت‌های جام دریا باعث افزایش ارتباطات کشورها می‌شود

سرپرست ناوگروه قزاقستان حاضر در رقابت‌های جام دریا نیز در ادامه گفت: برگزاری رقابت‌های جام دریا باعث نزدیک شدن ارتباطات بین کشورها می‌شود.

ناخدا دوم دانیر خایرشوف افزود: خوشبختانه ارتباطات بین خدمه کشتی و فرماندهان کشورهای دیگر خیلی خوب است و معتقدم این دوستی‌ها یکی از مهمترین دستاوردهای برگزاری اینگونه مسابقات است.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیروهای قزاقستان حاضر در رقابت‌های جام دریا، افزود: تمام خدمه ناوگروه جمهوری قزاقستان و داوران واکسینه شده و تست‌های لازم نیز انجام شده است.

فرمانده ناوگروه قزاقستان با اشاره به تحویل تمام مدارک بهداشتی لازم به تیم اجرایی این دوره از رقابت‌ها، ادامه داد: معتقدم مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا، برنامه ریزی و آمادگی لازم و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی است.

ششمین دوره از مسابقات بین المللی جام دریا بندرانزلی میزبان مسابقات شناوری کشورهای آذربایجان، قزاقستان و روسیه در حاشیه خزر است و حدود ۴۰۰ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور دارند.

این مسابقات در بخش شناوری مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات را شامل شده و در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار می‌شود که بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری و بندر چابهار میزبان مسابقات غواصی جام دریا است.

مسابقات شناوری جام دریا در شش بخش مهار بویه، مبارزه با آبگرفتگی، بقا در دریا، تیر اندازی سطحی، تیراندازی هوایی و تیراندازی به ماکت مین برگزار می‌شود.

ناوهای «مخاچ قلعه» و «آستراخان» و ۷۳۸ SB یدک کش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه، ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقزستان؛ ناوهای «G-۱۲۲» و «G-۱۲۴» از جمهوری آذربایجان و ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات جام دریا حضور دارند.

ششمین دوره مسابقات جام دریا از ساعت ۱۸ امروز آغاز و تا ۱۳ شهریور ماه ادامه دارد که بندرانزلی میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح و آغاز ساخت ۱۴ پروژه شیلات گلستان در هفته دولت

س شهریور 2 , 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه سیدجواد قدس‌علوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: راه اندازی خط ۲۰ کیلو وات برق از لاین یک تا سه مجتمع پرورش میگو گمیشان، جاده دسترسی داخلی مجتمع میگو به طول ۵/۵ کیلومتر، مرکز پرورش ماهیان گرمابی کردکوی، سه مرکز پرورش […]

همچنین بخوانید: