روح صلح و دوستی در میان کشورهای حاشیه خزر حاکم است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار حمزه علی کاویانی عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه رقابت‌های بین المللی جام دریا در بندر انزلی، اظهار کرد: کشورهای ساحلی حاشیه خزر به دلیل بهره مندی از موهبت الهی دریا و مرزهای زمینی مشترک همسایه‌های بلا واسطه هستند.

امیر دریادار کاویانی با بیان اینکه دریا ظرفیت بزرگی برای نمایش مردانگی، جوانمردی و تقویت روابط دیپلماسی در سایه صلح و دوستی است، ادامه داد: در دوره‌ای که استکبار به دنبال تفرقه افکنی است برگزاری مسابقاتی از این دست زمینه‌های تقویت صلح منطقه را فراهم می‌آورد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه مسابقات جام دریا صحنه نمایش رقابت دوستانه برای به اشتراک گذاری دانش و تخصص است، ادامه داد: امروزه در ساحل خزر دریادلان از کشورهای بزرگ و تأتیر گذار در منطقه در این مسابقات حاضر شده‌اند تا پیام صلح را به نمایش بگذارند.

امیر دریادار کاویانی با بیان اینکه روح صلح و دوستی در حاشیه خزر سالیان متمادی وجود دارد، اضافه کرد: خزر از امروز شاهد تلاش مردانی است که حضورشان در دریا بیانگر امنیت پایدار در این منطقه مهم و حساس بوده و در بازگشت به کشورشان پیام امنیت و صلح را به وطن خود مخابره می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مداخله سایر کشورها نتیجه‌ای جز نا امنی و آشوب ندارد، تاکید کرد: ایران از دست دوستی و همکاری و توسعه همه کشورهای حاشیه خزر استقبال می‌کند قطعاً با نمایش رقابتی سالم و دوستانه، علاوه بر افزایش تعاملات بین المللی شاهد انتقال تجارب تخصصی و اشتراک گذاری آن بین نیروهای شرکت کننده خواهیم بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاحیه رقابت های جام دریا در انزلی

س شهریور 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه ششمین دوره از رقابت‌های جام دریا با شرکت ۴۰۰ ورزشکار و با حضور جانشین نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی آغاز شد. عصر سه شنبه با حضور امیر دریادار «حمزه علی کاویانی» جانشین نیروی دریایی راهبردی ارتش ششمین دوره از مسابقات بین المللی جام دریا به […]

همچنین بخوانید: