اجرای ۳ پروژه ملی در حوزه صید و بنادر ماهیگیری در خوزستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، آخرین وضعیت پروژه‌های شیلاتی خوزستان را تشریح کرد و گفت: پنج مجتمع آبزی‌پروری در سطح این استان شامل مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان شهرستان کارون (فاز اول و بخشی از فاز دوم)، مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر (فاز یک و دو)، مجتمع پرورش ماهیان سردابی شهدای اندیکا (فاز اول)، مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید کامروا خرمشهر (فاز اول) و مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در حال بهره‌برداری هستند.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: این مجتمع‌ها با ظرفیت اشتغال مستقیم سه هزار و ۱۸۴ نفر انواع مختلف ماهیان گرمابی، ماهیان سردابی و میگوی وانامی را پرورش می‌دهند.

وی با اشاره به مجتمع‌های آبزی‌پروری در حال احداث در استان خوزستان بیان کرد: مجتمع پرورش میگوی یک هزار و ۱۱۱ هکتاری سریم ماهور هندیجان، مجتمع پرورش ماهیان خاویاری شوهان دزفول، مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو هندیجان و مجتمع پرورش متراکم ماهیان گرمابی دوپیران گتوند با تأمین اعتبارات لازم توسط بخش خصوصی، وارد مدار تولید می‌شوند.

ابوعلی افزود: همچنین فاز دوم مجتمع شهید کامروا خرمشهر، احداث مجتمع یک هزار هکتاری پرورش ماهیان گرمابی هویزه و مجتمع چندمنظوره پرورش آبزیان جفیر با استفاده از آب‌های نامتعارف از دیگر پروژه‌های آبزی‌پروری در دست مطالعه و اجرای استان هستند.

مدیرکل شیلات خوزستان از تسریع روند تکمیل مجتمع‌های شهید احمدیان خرمشهر و آزادگان کارون تا پایان سال خبر داد و مجموع اعتبارات دولتی مورد نیاز برای تکمیل فاز دو و سه مجتمع پرورش ماهیان سردابی اندیکا، احداث مزارع و زیرساخت‌های مجتمع آزادگان شهرستان کارون (فاز دوم)، برق‌رسانی (فاز دو) و فاز توسعه مجتمع شهید احمدیان خرمشهر و مجتمع میگوی چوئبده آبادان توسط این اداره کل را دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی یادآور شد: در استان خوزستان سه پروژه ملی در حوزه صید و بنادر ماهیگیری در حال اجرا هستند که بندر صیادی ابوخضیر شادگان، بندر صیادی آبادان، بندر صیادی بحرکان هندیجان از جمله آنهاست.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: بندر صیادی بحرکان هندیجان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و این طرح با سرمایه‌گذاری ۳۹۴ هزار و ۳۰۶ میلیون ریال برای سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

ابوعلی با بیان اینکه بندر صیادی ابوخضیر شادگان هم اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرفیت پهلوگیری یک صد فروند قایق صیادی را خواهد داشت، احداث بندر صیادی در مینوشهر از توابع شهرستان خرمشهر را یکی دیگر از پروژه‌های ملی عنوان کرد و گفت: با پیش‌بینی صورت گرفته، روند احداث این طرح نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

وی خبر داد: به‌منظور تکمیل بنادر صیادی ابوخضیر شادگان ۸۰ و بحرکان هندیجان ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

ابوعلی، چشم‌انداز رونق و توسعه شیلات استان را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: در سفر اخیر معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به خوزستان ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل بندر صیادی آبادان در لایحه بودجه سال جاری مصوب شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس جمهوری وارد اهواز شد

ج شهریور 5 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، رئیس جمهوری را در این سفر یک روزه وزیران کشور، جهادکشاورزی، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه همراهی می‌کنند. این نخسین سفر استانی رئیس جمهوری محسوب می شود. قرار است حجت الاسلام رئیسی در این سفر یک‌ […]

همچنین بخوانید: