ظرفیت‌های حمل‌ونقل دریایی در کشور مناسب است/ توسعه و آبادانی سواحل مکران در دستور کار/ ضرورت اتصال بنادر به شبکه سراسری راه‌آهن

زمان مطالعه: 2 دقیقه



وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت حمل‌و‌نقل دریایی کشور مناسب است، گفت: در انجام پروژه‌های حمل و نقلی به دنبال شرکت‌های خارجی هستیم و مذاکراتی نیز انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رستم قاسمی در برنامه تیتر امشب، با تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل دریایی، اظهار داشت: یکی از دلایلی که باعث شده سهم انتقال بار از بنادر توسط شبکه حمل و نقل ریلی، اندک باشد، عدم اتصال بنادر به راه آهن است و همچنین پایانه‌ها، پایانه‌های همگونی نیستند. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مرز دریایی طولانی کشور در شمال و جنوب، تصریح کرد: آبادانی سواحل مکران که دبیرخانه آن در وزارت راه و شهرسازی است و مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور منتخب است، جزو دستور کارهایی است که در دولت سیزدهم مجدانه پیگیری خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه بنادر مهم و بزرگی همچون شهیدرجایی، امام خمینی(ره) و چابهار در دوران مسئولیت وی در قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث شد و توسعه یافت، خاطرنشان کرد: امروز در حوزه بندر نیاز به توسعه داریم چرا که ۹۰ درصد حمل‌ونقل جهانی از طریق دریا انجام می‌شود و ظرفیت‌های حمل‌ونقل دریایی در کشور بسیار زیاد است، بدین جهت ایران برای توسعه حمل و نقل دریایی و گسترش ارتباط دریایی با سایر کشورها توان و فرصت زیادی دارد. 

 

تهاتر نفت با هدف ساخت پروژه‌های حمل و نقلی

 

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی و مرز دریایی طولانی مزیت های بی شماری دارد،  تصریح کرد: توسعه سواحل مکران موضوعی فرا وزارتخانه‌ای است و ضرورت دارد که تمام بخش های مرتبط در این راستا همکاری داشته باشند. 

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در توسعه حمل و نقل دریایی، گردشگری دریایی و سایر بخش های مرتبط بایستی از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره منده شویم، گفت: روش‌های تامین منابع مالی برای انجام پروژه‌های بزرگ مقیاس می تواند BOT،BOO و تهاتر باشد، همچنین تهاتر نفت با هدف ساخت پروژه‌های حمل و نقلی در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

 

ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران

 

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دعوت می‌کنیم تا در پروژه های توسعه ای حوزه حمل و نقل دریایی مشارکت کنند، افزود: با شیوه‌سازی و ایجاد جذابیت‌های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران می توانند در تکمیل پروژه‌ها مشارکت کنند و سود ببرند. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در انجام پروژه‌های حمل و نقلی به دنبال شرکت‌های خارجی هستیم و مذاکراتی نیز انجام خواهد شد، از اینرو در برنامه است با روش‌هایی غیر از استفاده از منابع دولتی و با استفاده از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، پروژه‌ها را فعال کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت تعریف و تدوین دیپلماسی اقتصادی مشخص در حوزه حمل و نقل دریایی/ بیش از گذشته باید از ظرفیت دریایی کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی بهره ببریم

د شهریور 8 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه تغییر دیپلماسی اقتصادی؛ تاثیر ویژه ای در رونق حوزه دریایی و بندری ایران خواهد داشت، گفت: باید دیپلماسی اقتصادی مشخصی در حوزه حمل و نقل دریایی تعریف و تدوین شود. یحیی ضیایی مهرجردی در گفت […]
یحیی ضیایی مهرجردی،دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی،حمل و نقل دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: