احداث نخستین مزرعه پرورش میگو وانامی فارس در خنج آغاز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا، این مزرعه در زمینی به مساحت سه هکتار با سرمایه‌گذاری چهار میلیاردتومانی بخش خصوصی در شهرک چاه طلا در دهستان سیف آباد بخش مرکزی خنج ساخته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با ایرنا گفت: میگوی وانامی به عنوان یک گونه پرورشی در بسیاری از نقاط دنیا پرورش داده می‌شود که با توجه به اینکه توانایی پرورش این میگو هم به روش غیر متراکم، نیمه متراکم، متراکم و فوق متراکم در شهرستان خنج وجود دارد این طرح اجرا می‌شود.
علی علی پور افزود: فاز آزمایشی این طرح در آب‌های شور خنج انجام شده و از رشد بالایی برخوردار بوده و وزن ان حتی تا دوبرابر یعنی ۲۵تا۳۰گرم رسیده است.
وی ادامه داد: توسعه این طرح در برنامه کار جهاد کشاورزی خنج قرار گرفته ودر فاز اول اجرای  این طرح اولین  مزرعه وانامی با پیش‌بینی تولید سالانه ۲۰ تن میگو کلنگ زنی شد.
وی افزود: وانامی ماده در هر دوره تخم ریزی به طور میانگین ۱۰۰ تا ۲۵۰  تخم رها می‌کند   ومنطقه خنج قابلیت بسیار مناسبی برای  تکثیر وپرورش لارو میگو را دارد.
آب مورد نیاز این طرح از چشمه شور این منطقه که ۴۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد  وتاکنون این آب به هدر می رفته، تامین می‌شود.
 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت ۷۱ درصدی ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی / انجام ۶۰ درصد از عملیات‌های جستجو و نجات دریایی در هرمزگان

د شهریور 8 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در گفتگو با مرین‌پرس ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: عملیات ساخت این برج با ۶۲.۲ متر ارتفاع بر اساس برنامه زمان‌بندی تحت نظارت مستقیم واحد مهندسی و عمران اداره کل و اداره HSE بندر شهید رجایی درحال پیشروی است. وی در تشریح مشخصات […]

همچنین بخوانید: