چهار میلیارد ریال برای تکمیل ۱۱ استخر پرورش ماهی در بافق نیاز است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علی اکبر رحمتیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در استخرهای موجود ماهیان خاویاری، قزل‌آلا ، کپور و تیلاپیا در فصول مختلف سال پرورش داده می‌شود که پس از برداشت به بازار مصرف یزد  و دیگر استان ها عرضه می شود.

وی اظهارکرد: با حمایت از مشارکت بخش خصوصی و رفع مشکل آنها از جمله سهمیه خوراک ماهی می‌توان زمینه اشتغال،رونق و جهش تولید را در صنعت پرورش آبزیان منطقه فراهم کرد .

این مسوول با اشاره به ظرفیت بالای تولید و پرورش انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی بافق که دارای آب و هوای گرم و خشک در ناحیه مرکزی ایران است، بر لزوم حمایت از فعالان این صنعت تاکید کرد .

 رییس جهاد کشاورزی بافق پیش بینی کرد  که در سال ۱۴۰۰، ۲۵۰ کیلوگرم خاویار و ۳۰ تن گوشت ماهیان خاویاری از مزارع پرورش ماهی شهرستان برداشت شود .

به گفته وی سال گذشته  ۱۱۰ کیلوگرم خاویار و  ۲۲ تن گوشت ماهیان خاویاری از مزارع پرورش ماهی برداشت و به بازار عرضه شد.

چهار میلیارد ریال برای تکمیل ۱۱ استخر پرورش ماهی در بافق نیاز است

رحمتیان ادامه داد: در حال حاضر سه هزار قطعه ماهیان خاویاری از نوع فیل ماهی و اوزن برون  از سوی سه بهره بردار بخش خصوصی در استخرهای شهرستان پرورش داده می شود .

وی با پیش بینی تولید ۱۳۰  تن ماهی تیلاپیا از استخرهای موجود در سال جاری خاطرنشان کرد: رهاسازی ماهی در فصل بهار و صید آن در فصل پاییز با وزن ۸۰۰ گرم هرقطعه انجام می‌شود و حدود ۴۰ نفر در مزارع پرورش انواع ماهیِ شهرستان اشتغال دارند.

موسسه تحقیقاتی شیلات بافق تنها ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان آب‌های شور غیرساحلی در ایران  است که از سال ۱۳۸۰ در چارچوب بررسی گونه‌های جدید وارداتی، مطالعه پرورش ماهیان در آب های شور و پاسخگویی به نیازهای شیلات استان یزد تاسیس که تاکنون ۱۴ طرح ملی تحقیقاتی در زمینه پرورش آبزیان در این مرکز انجام شد.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم تجدید‌نظر در قوانین حمل کالای خطرناک با کشتی

س شهریور 9 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گزارش گروه بین‎الملل مرین‌پرس؛ کارشناسان و تحلیلگران با اشاره به اینکه دستورالعمل‌ها و مقررات حمل مواد خطرناک معروف به کتاب نارنجی ORANGE BOOK هر دو سال یکبار مورد تجدید نظر قرار گرفته و منتشر می‌شود و سازمان IMO به نحوه حمل کالا‌های خطرناک نظارت […]

همچنین بخوانید: