۱.۳ میلیارد ریال به امکان سنجی طرح های آبزی پروری اختصاص یافت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

حمزه جانبازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت های طبیعی لازم  برای آبزی پروری، پرورش ماهی و توسعه شیلات در تمامی نقاط کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

وی افزود: طرح مطالعه و امکان سنجی اجرای طرح های آبزی پروری و توسعه صنعت شیلات در کهگیلویه و بویراحمد از اوایل شهریورماه ۱۴۰۰  با مشارکت کارشناسان تحقیقات شیلات این استان آغاز شده و قرار است در مدت زمان ۱۸ ماه انجام شود. 

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح در ۲ بخش مناطق سردسیری و گرمسیری استان و در مناطق  بشار، خرسان و کبگیان اجرا خواهد شد. 

جانبازی عنوان کرد: یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است. 

وی ابراز داشت: تعدادی سرمایه گذار بومی و غیربومی متقاضی ایجاد و راه اندازی طرح های پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد هستند. 

هم اینک ۲۵۰ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه ۱۸ هزار تُن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را به  خود اختصاص داده است. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صید ۲۸۵ هزار تن انواع ماهیان تون توسط صیادان ایرانی

س شهریور 9 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مختار آخوندی در گفتگو با مرین‌پرس اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده طی سال گذشته در مجموع ۲۸۵ هزار تن انواع تون ماهیان و شبه تون ماهیان در صیدگاه‌های اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس توسط صیادان ایرانی صید شده است. مدیر کل دفتر […]

همچنین بخوانید: