هزار میلیارد تومان برای پرورش ماهی در استان بوشهر سرمایه گذاری شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا، حامد رضایی روز پنجشنبه در وبیناری که به منظور تشریح وضعیت موجود و نیازهای آتی صنعت پرورش ماهی در قفس در استان‌های ساحلی کشور تشکیل شده بود افزود: این میزان سرمایه گذاری در صنعت پرورش ماهیان دریایی در استان بوشهر نشان می‌دهد نگرانی‌های ناشی از ریسک سرمایه گذاری در این صنعت برطرف شده و به تدریج هدف‌های شیلات کشور در این بخش استان دست یافتنی است.

وی اضافه کرد: اجرای چهار طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با ظرفیت ۲هزار و ۵۰۰ تن در مدت سه ماه گذشته بیانگر  توسعه شتابان این صنعت در استان است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: همچنین به زودی قفس‌های ۲ طرح دیگر نیز در آب‌های ساحلی استان بوشهر نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

رضایی با اشاره به مشکلات صنعت پرورش ماهی در قفس در زمینه تامین بچه ماهی افزود : وضعیت تولید بچه ماهی در استان جواب‌گوی نیاز پرورش دهندگان نیست و لازم است با حمایت دولت و همراهی بخش خصوصی در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت نهایی ۶۰ هزار تن تولید ماهیان دریایی در قفس در استان بوشهر تاکنون ۸ طرح با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ تن مورد بهره برداری قرار گرفته و پیش بینی می‌شود طی یکسال آینده میزان تولید به هشت هزار تن افزایش یابد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضای توافقنامه همکاری حمل و نقل دریایی میان عربستان و عراق

پ شهریور 11 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مرین‌پرس به نقل از الخلیج آنلاین، عربستان توافقنامه همکاری جدیدی با عراق در زمینه حمل و نقل دریایی با هدف افزایش عبور و مرور کشتی های تجاری، حمایت از مبادله تجاری و تسهیل اقدامات ورود به بنادر امضا کرد. این توافقنامه طی نشست […]

همچنین بخوانید: