هواشناسی: شرایط جوی در ارتفاعات شرقی و جنوبی بوشهر ناپایدار می‌‎شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

محمدرضا انصاری روز شنبه در گفت و گو با مرین‌پرس افزود: این ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از امروز تا اواخر هفته در برخی از ساعت‏‌ها به سرعت وزش بادهای شمال غربی در شمال خلیج فارس افزوده می شود و علاوه بر افزایش تلاطم دریا، احتمال نفوذ گردوخاک نیز در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

انصاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی همراه با احتمال ناپایداری جوی پیش پیش‏‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری به طور موقت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

انصاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعت ها به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۳، جزر ۱۴:۴۱ و مد دوم ۲۰:۳۳ خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

با هرگونه صید ترال برخورد می‌کنیم

ش شهریور 13 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ سردار عباس غلامشاهی اظهار کرد: موضوع صید ترال که همه صیادان بومی و ساحل نشین استان گله‌مند بودند، با توقیف شناورهای صید غیرمجاز ترال، همه ارگان‌ها و نهادها با همکاری با نیروی دریایی سپاه  به این موضوع رسیدند که این معضل آسیبی برای […]

همچنین بخوانید: