تعمیر آنلودر کشتی به دست متخصصان داخلی؛ برای اولین بار در کشور/ جلوگیری از خروج ارز و تسریع در تعمیر تجهیزات با اتکاء به دانش داخلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



برای اولین بار در کشور؛ آنلودر کشتی به دست متخصصان داخلی در استان هرمزگان تعمیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، پیش از این، تعمیر آنلودر کشتی توسط متخصصان خارجی انجام می‌شد، اما به دلیل تحریم‌ها؛ متخصصان داخلی تعمیر این قطعه را برای اولین بار بر عهده گرفتند و این اتفاق در کنار افزایش توان مهندسی داخلی، ارزآوری برای کشور داشت.

آنلودر تخلیه غلات که به دلیل ورود اجسام نامتعارف در بار؛ خارج از سرویس شده بود، پس از تعمیرات در پایانه فله خشک بندر شهید‌ رجایی وارد چرخه فعالیت شد. این قطعه برای تخلیه بار از کشتی و سوار کردن آن بر روی کشنده‌ها ضروری است.

در مرحله اول حدود ۱۰۰ قطعه زنجیر باز شد و با طراحی و ساخت پایه با ابتکار پرسنل فنی جهت سهولت در صافکاری و آهنگری، حدود ۷۰ قطعه آسیب دیده صافکاری و یا تعویض شد.

پس از تعمیر اولیه، زنجیرهای باز شده روی دستگاه نصب و در مرحله دوم ۱۰۰ قطعه دیگراز زنجیرها باز و به تعمیرگاه منتقل شد که در محل تعمیرگاه نیز ۸۰ قطعه آسیب دیده  دیگر تعمیر، صافکاری و تعویض شد.

هزینه‌های ساخت و تعویض زنجیرهای نوار نقاله ۱۲۰ میلیون تومان بدون هزینه نیروی انسانی بود و از سوی در تعمیرات آنلودر هشت نفر نیروی متخصص در شیفت کاری هشت ساعته به مدت ۱۸ روز فعالیت مهندسی داشتند.

علیرضا کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این باره به پایگاه خبری وزارت راه گفته است: به دلیل ورود اشیا نامتعارف از انبار کشتی آسیب شدید به زنجیرهای نقاله بوم آنلودر وارد شد از این‌رو باز‌کردن زنجیرها و تعمیر) طی دو مرحله انجام شد، در مرحله اول حدود ۱۰۰ قطعه زنجیر باز شد و با طراحی و ساخت پایه با ابتکار پرسنل فنی جهت سهولت در صافکاری و آهنگری قطعات خم شده حدود ۷۰ قطعه آسیب دیده صافکاری یا تعویض شد.

گفتنی است پایانه فله خشک بندر شهید رجایی در شمار بزرگترین و مجهزترین پایانه‌های تخلیه و بارگیری کالاهای فله خشک در بنادر تجاری کشور به شمار آمده و محل عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاهای فله خشک  است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چابهار میزبان وزرای راه و شهرسازی و کشور

ش شهریور 13 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی زیر ساختها، اسکله‌ها، تجهیزات و فرآیند تخلیه کالای اساسی از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.   در این بازدید که احمد وحیدی وزیر کشور نیز وی را همراهی می‌کرد، بهروز آقایی مدیر کل بنادر […]

همچنین بخوانید: