تاثیر ویژه اتصال به کریدورها در توسعه بنادر کشور/ لزوم سرمایه گذاری در حوزه کانتینری در بنادر شمالی

زمان مطالعه: 3 دقیقه



نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر تاثیر ویژه و مطلوب اتصال به کریدورهای منطقه ای و بین المللی در توسعه بنادر کشور، گفت: سرمایه گذاری و اشتغالزایی مهم ترین مزایایی اتصال بنادر به کریدورهای ترانزیت کالا است که باید در راستای تحقق آن گام برداشت.

سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با اثرات تحقق بخشی از دستورات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تدوین نقشه راه بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل در چهار بخش و تدوین نقشه اقدام کریدورهای بین‌المللی بر توسعه بنادر شمالی و جنوبی کشور، اظهار داشت: به طور حتم توسعه کریدورهای منطقه ای و ترانزیت کالا از مسیر بنادر ایران، تاثیر بسزایی در پویایی بنادر کشور و توسعه آنها خواهد داشت که یکی از مهم ترین اثرات آن اشتغالزایی است.

وی ادامه داد: اگر مسیرهای دائمی و آینده دار به بنادر کشور متصل شوند به طور حتم باید زیرساخت های مناسب حمل و نقل اعم از جاده ای و ریلی نیز به وجود آیند و در کنار آن بستر سازی مناسب حوزه بندری و دریایی که با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی همراه خواهد بود رقم می خورد، بنابراین عبور و ترانزیت کالا از مسیر بنادر ایران که به کریدورهای منطقه ای و بین المللی متصل باشند، سبب بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد.

 

ترانزیت کالا از کریدورها عموما به صورت کانتینری است

 

 نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه نیازمند توسعه فعالیت کانتینری در بنادر شمالی کشور همانند بنادر جنوبی هستیم، تاکید کرد: ترانزیت کالا از کریدورها عموما به صورت کانتینری است و 60 تا 70 درصد آن را به خود اختصاص داده، بنابراین باید شاهد سرمایه گذاری در حوزه کانتینری در بنادر شمالی کشور باشیم و اینگونه ترانزیت کالا از شمال به جنوب ایران و بالعکس از مسیر بنادر رقم بخورد.

حسینی با اشاره به اینکه کشتی های رو-رو حلقه مفقوده ترانزیت کالا از مسیر بنادر شمالی کشور است، عنوان کرد: می توانیم از ظرفیت شناورهای رو-رو در راستای انتقال کامیون و بار به بنادر شمالی دریایی مازندران استفاده و اینگونه کالا را از شرق به کشورهای حوزه CIS و از غرب به روسیه، اوکراین و اروپا منتقل کنیم.

 

استفاده از ظرفیت حمل و نقل دریایی در کنار مسیر جاده ای

 

وی با بیان اینکه ایجاد مسیر دریایی و استفاده از ظرفیت حمل و نقل دریایی در کنار مسیر جاده ای به منظور ترانزیت کالا باید به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار قرار گیرد، گفت: در صورت اعمال شیطنت ها از سوی برخی کشورها و ایجاد بحران می توان از مسیر جایگزین استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: باید از مسیری به منظور انتقال کالا برخوردار باشیم که به طور کامل در اختیار خودمان باشد و با سرمایه گذاری مناسب و ایجاد زیرساخت های لازم و کافی، هیچ اخلال و چالشی در راستای انتقال کالا چه به منظور واردات و چه به منظور صادرات از کشور به وجود نیاید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهار آلودگی نفتی در اروند رود توسط نیروی عملیاتی بندر آبادان

ی شهریور 14 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه نیروی عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی بندر آبادان با اقدامی سریع وارد عملیات مهار آلودگی نفتی در اروند رود شد و از گسترش و انتشار آن جلو گیری کرد. حدود وسعت این آلودگی نفتی در سطح رودخانه اروند رود در محدوده پالایشگاه و […]
مهار آلودگی نفتی در اروند، بندر آبادان، سازمان بنادر ودریانوردی

همچنین بخوانید: