فرمانداردیلم: طرح جدید ساماندهی شناورهای باری ابلاغ شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

احمد دشتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: با پیگیری‌های مستمر جامعه لنجداران استان بوشهر و شهرستان دیلم، حمایت و رایزنی  نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و استاندار  بوشهر و پیرو جلسه‌های متعدد در  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سوخت و سازمان بنادر و دریانوردی کشور ، طرح جدید نحوه پذیرش و ساماندهی شناورها به روز رسانی و ابلاغ شد.

وی اظهارداشت: امیدواریم مشکلات پذیرش و ساماندهی تعداد قابل توجهی از شناورهای تجاری یا باری این شهرستان و دیگر بندرهای استان بوشهر برطرف شود  و ساماندهی آنها بزودی در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی، فرماندهی دریابانی، اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری و گمرک استان بوشهر قرار گیرد.

فرماندار دیلم به برخی از ویژگی‌ها و  شرایط مندرج در شیوه نامه جدید ساماندهی شناورها اشاره کرد و افزود: شناورهای مغروقه، دچارآتش‌ سوزی یا از رده خارج در سنوات قبل که دارای سانحه از تاریخ یکم ۱۳۸۰  به بعد بوده اند با شرایط اعلام شده ذیل مشمول این طرح قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: براین اساس چنانچه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بروز سانحه این شناورها را تایید کند و یا  در خارج از آب‌های ایران دچار سانحه شده باشند و توسط کنسولگری ایران تایید شود و به ابطال گواهینامه ثبت و سایر مدارک ازجمله دفترچه تردد انتظامی موتورلنج سانحه دیده اقدام صورت گرفته باشد، تحت پوشش این طرح قرار دارند.

دشتی گفت: بر اساس طرح ابلاغ شده، مالک هر ۲ لنج (سانحه دیده و جدید) یکی و یا از اقوام درجه یک آن باشد و  لنج سوخته یا غرقی در زمان حادثه و یا از رده خارج شده باید دارای گواهینامه ایمنی معتبر باشد.

فرماندار دیلم افزود: چنانچه موتورلنج غرقی، سوخته و یا از رده خارج، بیش از یک مالک داشته باشد، متقاضی ساماندهی باید رضایت سایر مالک یا مالکان را جلب کرده و با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نسبت به رسمیت بخشیدن به آن اقدام کند.

وی بیان کرد:  شناورهای جایگزین شونده بند یک این طرح  باید دارای گواهینامه ثبت موقت بعد از تاریخ سیزدهم خرداد ۱۳۹۷ و  لنج های موجود دارای گواهینامه معتبر قبل از تاریخ یادشده و فعال در سایر استان‌ها باشند.

دشتی ادامه داد: براساس بند دوم ماده ۲ این طرح، شناور جایگزین باید دارای گواهینامه ایمنی معتبر از یکی از موسسه‌های رده بندی داخلی و بیشتر از ۲۵ سال سن نداشته باشد.

فرمانداردیلم گفت: ساماندهی شناور باری جدید به جای شناور سانحه دیده فقط در بندر محل فعالیت و ساماندهی شده لنج سوخته یا غرق شده و از رده خارج امکان پذیر است و  چنانچه لنجی در بندری ساماندهی و دچار سانحه شود که مشمول مقررات ملوانی نباشد و یا در آن بندر فعالیت ملوانی انجام نشود، ساماندهی لنج جدید در سایر بنادر استان بلامانع است.

وی افزود: مالک شناور باید علاوه بر دارا بودن مدرک نقل و انتقال سند محضری، به اداره بازرسی و ثبت شناورها مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات مالک در گواهی ثبت اقدام کند.

فرماندار دیلم اظهارداشت: لنج‌های صیادی و فلزی مغروقه که دچار آتش سوزی و یا از رده خارج شده باشند مشمول طرح جایگزینی ساماندهی نمی‌باشند.

صاحبان شناورهای باری حامل کالای ملوانی و تجاری در بندر دیلم استان بوشهر چندی پیش در مصاحبه با مرین‌پرس اعلام کرده بودند، به علت اجرای طرح ساماندهی شناروها،  اجازه ورود به داخل خور (آبراه) و اسکله این بندر را برای پهلوگیری ندارند و در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اتصال دریای سرخ و مدیترانه با خط ریلی توسط مصر

چ شهریور 17 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ بر اساس این گزارش این مسیر ۱۸۰۰ کیلومتری شهر‌های بندری “عین‌سوخنا” در دریای سرخ را  به “اسکندریه” در دریای مدیترانه متصل کرده و از طریق کانال سوئز کالا‌هایی را حمل خواهد کرد. این گزارش حاکی است شرکای مصر در این پروژه عظیم Siemens […]

همچنین بخوانید: