خرید کشتی‌های جدید و نوسازی کشتی‌ها؛ ضرورت بسیار مهم در حوزه دریایی/ اعلام 5 چالش اساسی ناوگان دریایی فرسوده / انتقال تکنولوژی ساخت به داخل کشور در کنار خرید کشتی های جدید

زمان مطالعه: 2 دقیقه



دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه ایمنی پایین‌، محدودیت در اجاره و تردد کشتی با سن بالا، عدم تطابق با الزامات و استانداردهای روز، استهلاک بالا و هزینه‌های پشتیبانی تصاعدی؛ 5 چالش مهم ناوگان دریایی فرسوده است، گفت: خرید کشتی‌های جدید و نوسازی کشتی‌های موجود؛ ضرورت بسیار مهم در حوزه دریایی است.

سامان رضایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با اثرات تحقق بخشی از دستورات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تدوین نقشه راه بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل و تدوین نقشه اقدام کریدورهای بین‌المللی بر توسعه بنادر شمالی و جنوبی کشور، اظهار داشت: در رابطه با توسعه ناوگان ملی دریایی چند مساله را می توان در کنار هم دید که شامل موضوع سخت افزار و نرم افزار است که در راستای توسعه باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: تجهیزات حوزه دریایی و بندری و نیز ناوگان دریایی کشور به واسطه تحریم ها و شرایط نامناسب اقتصادی، فرسوده شده و طی چند سال اخیر اجازه خرید کشتی جدید و نوسازی ناوگان ملی را نداشته ایم و در عین منابع موجود طی چند سال گذشته، صرف کشتی های قدیمی و دسته چندم شده است.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان تصریح کرد: کشتی ها با عمر بالا ضمن استهلاک بیشتر، هزینه های پشتیبانی بالاتر و ایمنی پایین تری دارند و لذا خرید کشتی های جدید و نوسازی کشتی های موجود، یک ضرورت بسیار مهم برای حوزه دریایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در کنار خرید کشتی های جدید و به روز، باید انتقال تکنولوژی ساخت این کشتی ها، همزمان به کشتی سازی های داخلی منتقل شود، اظهار داشت: این نگاه بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم در حوزه صنایع دریایی و کشتی سازی عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم.

نیروی دریایی متخصص؛ ضرورت حوزه دریایی و بندری

دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص یکی از دیگر مسائل مهمی است که باید در حوزه دریایی به آن اشاره داشت، گفت: نیروی کارآمد در حوزه دریایی و بندری مساله بسیاری مهمی است که کشور با توجه به ظرفیت های بالای موجود به آن نیازمند است.

رضایی با بیان اینکه دستیابی به شناورهای هوشمند یکی دیگر از مسائلی است که حمل و نقل دریایی کشور در آینده بسیار نزدیک به آن نیازمند خواهد بود، عنوان کرد: رفع عقب ماندگی ها در صنعت کشتی سازی به سادگی قابل جبران نخواهد بود و یکی از راهکارهای کاهش فاصله، بهره مندی از ویژگی و ‌مزیت فناوری های نوین از جمله تکنولوژی ساخت شناورهای تجاری هوشمند به عنوان یک واقعیت در آینده نزدیک صنعت کشتیرانی است و پتانسیل دانشگاهی و ‌تخصصی در ایران این امکان را فراهم‌ کرده که می تواند همانند یک کشور پیشرو در منطقه خاورمیانه به منظور ساخت شناورهای تجاری هوشمند فعالیت کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

689 شناور در کارگاه های شناور سازی های هرمزگان درحال ساخت است

ش شهریور 20 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه از سال ۹۷ تاکنون ۱۴۰۹ مجوز ساخت شناور اعم از قایق تا شناورهای فلزی زیر 3هزار GT صادر شده که تاکنون ۷۲۰ فروند از مجوزهای صادر شده تکمیل و به ثبت رسیده است.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درحال […]
شناور، کارخانجات شناورسازی هرمزگان، سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: