فصل برداشت ماهیان سردآبی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عیسی میرانی شاهرودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به شرایط آب و هوایی سیستان و بلوچستان امکان پرورش ماهیان سردآبی که شاخص آن قزل‌آلای رنگین کمان بوده در نیمه دوم سال و در بخش‌های شمالی و میانی استان میسر است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شیلات و به منظور بهره‌مندی از حداکثر زمان ممکن و به جهت افزایش میزان تولید ماهیان سردآبی در سیستان و بلوچستان رهاسازی بچه ماهیان قزل‌آلای رنگین‌کمان برای نخستین بار در شهریور در استخرهای پرورشی این استان آغاز شده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه ساله بچه ماهیان قزل‌آلای رنگین‌کمان در نیمه دوم سال و در استخرهای پرورشی شهرستان‌های هدف رهاسازی و پس از گذشت یک دوره پنج تا ۶ ماهه و رسیدن به وزن مناسب به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: نخستین محموله از بچه ماهیان قزل‌آلای رنگین کمان در استخرهای پرورشی شهرستان زهک و در روستای سنچولی رهاسازی شده است.

به گزارش ایرنا قزل‌آلای رنگین‌کمان یا گل‌ماهی رنگین‌کمان نوعی ماهی از خانواده آزادماهیان بوده از لحاظ ظاهری دارای بدنی کشیده و باله‌های توسعه‌یافته‌ که تعداد آن‌ها هشت و شامل ۲ باله سینه‌ای، باله شکمی، یک باله مخرجی و باله پشتی است. 

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات مستقر در زابل و چابهار است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازگشت ناوگروه نیروی دریایی نمایش اقتدار ارتش بود

ی شهریور 21 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه ۲۱ شهریور مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه، گفت: بازگشت عزتمندانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش را در یک ماموریت بیش از ۴۵ هزار کیلومتری دریانوردی در […]

همچنین بخوانید: