تاکید بر کاهش تولی ‌گری دولت در بنادر و صنایع دریایی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فعال صنایع دریایی و بندری بخش خصوصی معتقد است: باید تولی ‌گری دولت در بنادر و صنایع دریایی کاهش پیدا کند، کشور ما در شرایط بسیار سخت تحریمی قرار دارد و بخش دولتی از این بابت بسیار تحت فشار است و محدودیت‌ های متعددی وجود دارد که خوشبختانه در مورد بخش خصوصی اینگونه نیست.

به گزارش مرین‌پرس، سلمان ضربی با تأکید بر اینکه حضور بخش خصوصی در بنادر کشور اجتناب ناپذیر است و در تمامی کشورهای دنیا نقش حاکمیتی در بنادر کاهش یافته و فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: بنادر دروازه ورود و خروج کالا و مبادلات تجاری کشورها هستند و بخش خصوصی از توانایی و شرایط مطلوب تری نسبت به بخش دولتی در راستای مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها برخوردار است.

فعال صنایع دریایی و بندری بخش خصوصی ادامه داد: واقعیت این است که نگاه سازمان بنادر و دریانوردی به همکاری با بخش خصوصی نگاهی توسعه یافته و نسبت به سایر مجموعه ها و دستگاه های دولتی شرایط بهتری در این زمینه حاکم است و تعاملی هدایت گرانه وجود دارد تا شاهد فعالیت هرچه بیشتر و بهتر بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری و باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی نواقص و کاستی‌ها در حوزه فعالیت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری وجود دارد، عنوان کرد: بسیاری از این مسائل به سازمان بنادر مرتبط نیست و بخشی از آن مربوط به قوانین است که خوشبختانه در حال اصلاح است و بدین جهت می‌توان به آینده امیدوار بود.

ضربی با تأکید بر اینکه باید تولی‌گری دولت در بنادر و صنایع دریایی کاهش پیدا کند، اظهار داشت: کشور ما در شرایط بسیار سخت تحریمی قرار دارد و بخش دولتی از این بابت بسیار تحت فشار است و محدودیت‌های متعددی وجود دارد که خوشبختانه در مورد بخش خصوصی اینگونه نیست، لذا باید از ظرفیت فعالان اقتصادی در حوزه بندری و دریایی بیش از این استفاده کرد تا بتوانیم از ظرفیت کامل بنادر خود بهره برداری کنیم.

فرآیندهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری؛ کاملا قانونی و شفاف

وی در مورد فرآیندهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت ها کاملا قانونی و شفاف است، مناقصه ها مطابق قانون برگزار، ارزیابی ها و مصاحبه های فنی انجام می شود و لذا هیچ پشت پرده ای وجود ندارد و در عین حال زمان اعطای مجوزها سخت‌گیری‌های بسیاری می شود و بنده به عنوان فردی که حدود 25 سال در این حوزه سابقه فعالیت دارم تا کنون رفتار نامتعارف و تعاملات نامناسبی در فرآیند سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری ندیده ام.

فعال صنایع دریایی و بندری بخش خصوصی در پاسخ به اینکه اتهاماتی از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد فشار سازمان بنادر و دریانوردی به منظور به کارگیری از مدیران ارشد این سازمان در هیأت مدیره شرکت های بخش خصوصی وارد شده است، تصریح کرد: بنده تا کنون هیچ رفتار غیرمعمول و نامتعارفی در این زمینه از سوی مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی ندیده ام؛ باید جانب انصاف را رعایت کرد و با حرف های بی مورد دیگران را تخریب نکرد و تصور می کنم برخی مسائل در ارتباط با سازمان بنادر با اغراض سیاسی دنبال و مطرح می‌شود و این تخریب‌ها؛ ضربه به اقتصاد کشور است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آماده اجرای ماموریت در هرنقطه هستیم/ تهدیدی پیش روی ما نیست

ی شهریور 21 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه ۷۵ این نیرو در جمع خبرنگاران،گفت: ناوگروه ۷۵ نداجا با اجرای موفقیت آمیز ماموریت خود به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد. وی افزود: یکی […]

همچنین بخوانید: