بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و گنتری کرین در بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و گنتری کرین علاوه بر تسریع در عملیات بارگیری وکاهش هزینه های تمام شده، ایمنی و سلامت کار مطابق با مصادیق بین المللی و نیز ارتقاء ظرفیت اسکله های بارگیری و بهره وری هرچه بیشتراز تجهیزات موجود را در پی خواهد داشت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی ران  با تاکید بر لزوم  بهره گیری از تکنولوژی به روز در صنعت حمل و نقل بویژه بارگیری مواد معدنی اظهارداشت: توسعه بنادر و در کنار آن بهره وری حداکثری از پتانسیل های و ظرفیتهای موجود در آن ، ایده استفاده از فناوری های نوین و اقدام عملی در راستای بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و گنتری کرین (جرثقیل دروازه ای ) در بندر شهید رجایی را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: چالش هایی نظیر اجاره بهای  بالای مترتب برکشتی های دارای کرین (جرثقیل دار)از یک سو و رکود بازار مواد فله از سوی دیگر، چالش های مالی و مشکلاتی را فراروی تجار و بازرگانان فعال در این حوزه  قرارداده بود. 

محمدی کرجی ران گفت: به منظور رفع دغدغه مورد اشاره طرح انتقال محصولات معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و گنتری کرین آغاز شد بدین شکل که  کشتی گیرلس (فاقد کرین ) با استفاده از گنتری کرین های مستقر در ترمینال یک این بندر با استفاده از فناوری های نوین بارگیری شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح یک فروند کشتی ۵۵هزارتنی بارگیری و محصول سنگ گچ را به بازارهای هدف صادر خواهد کرد، عنوان داشت: بعد از آنالیز شاخص های عملیاتی و هزینه های اجرایی این طرح را به شکل وسیع تر با ایده نو و بهره گیری هرچه بیشتر از توان شرکت های دانش بنیان استمرار خواهیم بخشید.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیر 8 فروند شناور خدماتی در 5 ماهه نخست سال جاری

د شهریور 22 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه طی پنج ماهه نخست سال جاری 13 دستگاه موتور اصلی و دیزل ژنراتور مربوط به 8 فروند شناور ملکی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اتکا بر توان و تخصص نیروهای بومی تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان […]
تعمیر 8 فروند شناور خدماتی در 5 ماهه نخست سال جاری

همچنین بخوانید: