نیروی هوایی ارتش در اوج اقتدار آماده مقابله با هر نوع تهدید است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده صبح پنجشنبه در مراسم رونمایی از مستند پایگاه ششم شکاری بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس نقش و جایگاه ویژه‌ای داشت و در جبهه‌های مختلف نبرد حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه این استان همواره در خط مقدم نبرد با دشمنان متخاصم قرار داشته است افزود: استان بوشهر دارای تاریخی درخشان و پرافتخار در مبارزه با استعمار و استکبار است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش استان بوشهر در ساعات نخست آغاز جنگ تحمیلی ادامه داد: تنها ساعتی پس از حمله عراق به ایران، پایگاه هوایی بوشهر پایگاه کوت و شعیبیه در عراق را بمباران کردند.

وی با اشاره به انهدام نیروی دریایی عراق در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: پایگاه هوایی بوشهر در سال ۵۹ با همکاری نیروی دریایی ارتش توانستند نیروی دریایی عراق را منهدم کنند.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: پایگاه هوایی ششم شکاری بوشهر نقش اساسی در باز نگه داشت شریان اقتصادی کشور و صدور نفت از خارگ داشت و اقتدار خود را در این زمینه نشان داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: پایگاه ششم شکاری بوشهر همواره نقش مهمی در پشتیبانی از نیروی دریایی ارتش، نیروگاه اتمی بوشهر و تأسیسات نفت و گاز در عسلویه دارد.

وی در مورد استقرار این پایگاه در بوشهر گفت: اگر پایگاه ششم شکاری بوشهر در این منطقه مستقر شده به خاطر اهمیت مأموریتی است که این پایگاه دارد.

نصیرزاده در مورد بازسازی بخشی از بیمارستان امیرالمومنین پایگاه ششم شکاری بوشهر هم اظهار داشت: بیمارستان سرمایه ملی است و بسیار مشتاق به ارائه خدمات به مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی بیمارستان نیازمند بودجه خواهد بود، هر چند توان بازسازی کل بیمارستان را نداریم اما امکان فراهم کردن دسترسی به بیمارستان و سایر امکانات لازم را داریم.

مستند ششم شکاری با موضوع اقدامات پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش، استاندار و اعضای شورای تأمین استان بوشهر رونمایی شد.

این مستند توسط مسعود نجف پور بوشهری از هنرمندان نامی بوشهر با همکاری نیروی هوایی ارتش تهیه شده که در آن ضمن مصاحبه با خلبانان پایگاه هوایی بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس، تصاویری کمیابی هم از این پایگاه در دوران مختلف در آن نمایش داده می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سازمان همکاری شانگهای، روابط دریایی ایران را تقویت می کند؟

پ شهریور 25 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز ۲۵ شهریور برای حضور در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد. جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از این کشورها روابط تجاری دریایی از طریق دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس دارد. […]

همچنین بخوانید: