بحران عبور نفتکش ها از معابر شهری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عضو سابق شورای شهر تهران ضمن هشدار نسبت به تردد نفت کش ها در داخل پایتخت خواستار پیشگیری از وقوع یک بحران جدی شد و گفت: شرکت پالایش و  پخش می تواند به سادگی با احداث کمتر از هزار متر جاده، مسیر جدیدی را از انبار نفت تا شمال اتوبان باکری باز کند تا لااقل مسیر عبور نفت کش ها از داخل محلات پرجمعیت شهر تهران نگذرد.

مجید فراهانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه آتش سوزی یکی از نفتکش های مسیر اصفهان گفت: رهگذران روز گذشته شاهد آتش سوزی مهیب یکی از نفتکش های عبوری در مسیر اصفهان به شیراز بودند.

وی افزود: چنین اتفاقی اگر در فضای شهری رخ دهد قطعا می تواند آسیب های جبران ناپذیری به جان و مال شهروندان وارد کند.

فراهانی با اشاره به مراکز پر خطر داخل شهر تهران تصریح کرد: انبار نفت شهران در منطقه پنج تهران روزانه شاهد بارگیری حدود ۴۰۰ نفت کش است که متاسفانه مسیر عبور مخاطره آمیز تمامی این ‌نفت کش های مالامال از مواد سوختی روزانه از محلات شهران شمالی و جنوبی می گذرد  به گونه ای که در سال‌های گذشته بارها خبر واژگون شدن این نفت کش ها خصوصا در فصل زمستان رسانه ای شد.

این عضو سابق شورای شهر تهران افزود: این هدر شرایطی است که شرکت پالایش و  پخش می تواند به سادگی با احداث کمتر از هزار متر جاده مسیر جدیدی را از انبار نفت تا شمال اتوبان باکری باز کند تا لااقل مسیر عبور نفت کش ها از داخل محلات پرجمعیت شهر تهران نباشد.

وی ادامه داد:  در زمان ‌نمایندگی مردم شریف تهران در  شورای شهر گذشته، بارها و بارها به شکل علنی و طی بازدیدهای میدانی تذکر دادم و حتی با ارسال نامه های متعدد به مهندس زنگنه وزیر سابق نفت خواستار مدیریت این ریسک شناخته شده شهر تهران و احداث‌جاده برای کاهش ریسک عبور نفت کش ها شدم تا از بروز بحران پیشگیری شود اما متاسفم که بگویم فریادها به جایی نرسید.

وی تاکید کرد: تصمیم سازان  وزارت نفت لطفا قبل از آنکه دیر شود از بروز بحران پیشگیری کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترانزیت از بنادر شمالی ایران نداریم

ی شهریور 28 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس  در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته (۲۵ و ۲۶ شهریور) و دیروز شنبه ۲۷ شهریور آسیای میانه به قطب رسانه‌ای منطقه تبدیل شده بود؛ جایی که سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان جمع شده بودند و ایران به دلیل تبدیل […]

همچنین بخوانید: