دفاع مقدس همانند دانشگاهی برای مردم ایران بود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی صبح سه شنبه در آیین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که در سالن جلسات نیروی دریایی سپاه برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس جزو شگفتی‌ها است و می‌توان گفت که الهام الهی در دل مردم و جوانان بود. نترسیدن از آن همه تجهیزات و قدرت‌های نظامی در مرزهای گسترده ایران نشان دهنده یک نصرت الهی بود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: حاج قاسم‌ها از دل هشت سال دفاع مقدس جوانه زدند. اگر در سوریه وعراق، داعش را به زباله دان تاریخ انداختیم، ریشه در دفاع مقدس دارد.

همتی ابراز داشت: مردم در دفاع مقدس یاد گرفتن که باید برای حفظ انقلاب و ایران آماده شهید دادن، خون دادن و اسیر دادن باشند چراکه انقلاب ما برای ادامه راه طولانی به این روحیه و فرهنگ شهادت و ایثار نیاز دارد.

وی مطرح کرد: دفاع مقدس مانند این است که تمام ملت ایران وارد دانشگاه شده‌اند و آموزش دیده‌اند چراکه امروز مردم با تمام سختی‌ها پیرو ولایت و رهبر معظم هستند و از راه خود عدول نمی‌کنند.

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: طی ۲۰۰ سال اخیر در قالب عهدنامه‌های گلستان، ترکمانچای و … تمامیت اراضی این زیر سوال رفت و بخش عظیمی از ایران جدا شد اما در دفاع مقدس به برکت این فرهنگ و پیوند میام ملت و رهبری یک وجب هم از ایران جدا نشد.

همتی بیان داشت: در گذشته به خاطر عدم وجود ولایت فقیه و پیوند ملت و رهبری بخشی از خاک ما را از ما گرفتند که در انقلاب اسلامی به هیچ عنوان شاهد چنین مواردی نخواهیم بود.

وی با ذکر این نکته که باید خدا را شاکر باشیم به خاطر چنین ملتی، اظهار کرد: قدردانی از چنین ملتی با تلاش، کوشش و از خود گذشتگی است که با انجام چنین اقداماتی رضایت رهبری نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: سختی‌های دفاع مقدس و جنگ با اقدامات الان به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، در برخی مواقع که خاطرات دفاع مقدس تشریح می‌شود جوانان تصور می‌کنند که افسانه است.

همتی گفت: دشمن در کمین است و دارای تاکتیک است؛ هر لحظه غفلت کنیم، از هر روزنه امیدی وارد می‌شود چراکه برپایی نظامی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در ایران برای آن‌ها غیرقابل تحمل است.

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن روزنه‌ای پیداکند و از آن طریق به ما لطمه بزند و فرهنگ مردم را دچار تاثیر کند.

استاندار هرمزگان در پایان گفت: یکی از راه‌کارهای مقابله با دشمنان گوش فرا دادن به فرامین‌رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وجود ۳ مزرعه پرورش ماهی خاویار در کهگیلویه و بویراحمد

س شهریور 30 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/کهگیلویه و بویراحمد مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود سه مزرعه پرو.رش ماهی خاویار در این استان خبر داد. حمزه جانبازی در گفت وگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: سه مزرعه پرورش ماهی خاویار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. وی اظهارکرد: این مزارع […]

همچنین بخوانید: