باید مصرف ماهی در کشور جایگزین گوشت مرغ شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا ، کامبیز بازرگان در مراسم افتتاحیه خط تولید محصولات فرآوری شده بر پایه آبزیان در بندرانزلی افزود: متاسفانه پروتئین ماهی در انتهای سبد مصرف قرار دارد زیرا نسبت به افزایش سهم پروتئین آبزیان در سبد غذایی مردم کم توجهی شده است.

وی صنعت مرغ را برای کشور زیان آور توصیف کرد و گفت: در صورتی که سهم ماهی در سبد غذایی مردم افزایش یابد ، سهم مرغ اندک اندک کاهش خواهیم داد  زیرا تولید گوشت مرغ صنعتی وابسته است و با ورود سالانه قریب به ۱۰ میلیون تن دانه ذرت ، میلیارد ها دلار صرف خرید کنجاله سویا و دانه ذرت می شود.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور افزود:بخش قابل توجهی از پروتئین سبد غذایی مردم از طریق گوشت مرغ تامین می شود که برای تولید هر کیلوی آن چهار هزار لیتر آب مصرف می شود که لازم است براساس مزیت های سرزمینی سرانه مصرف گوشت مرغ را در کشور کاهش دهیم.

بازرگان بهترین جایگزین مصرف مرغ را ماهی عنوان کرد و اظهار داشت: ماهی بیشترین مزیت نسبی در کاهش مصرف آب برای کشور را دارد.

همچنین وب ادامه داد: به دلیل شرایط زندگی در جامعه امروز و نوع معماری خانه ها و اشتغال زنان ، امکان مصرف ماهی به شیوه سنتی مرسوم نیست بنابراین اگر نتوانیم ورود ماهی به سفره های مردم را تسهیل کنیم ، این حلقه های زنجیره غذایی منسجم نخواهد بود .

مجموعه خط تولید محصولات فرآوری شده بر پایه آبزیان شرکت تعاونی ۲۱ بیضا با ۲۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ظرفیت تولید روزانه هشت تن محصولات فرآوری شده ماهی  برای ۶۰ نفر شغل ایجاد کرده که این میزان در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ این رقم به ۱۵۰ نفر خواهد رسید .

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی استاندار جدید بوشهر

ش مهر 3 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه  به گزارش مرین‌پرس؛ امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه شورای ادرای استان بوشهر، احمد محمدی زاده به عنوان سیزدهمین استاندار بوشهر معرفی شد. هیئت وزیران چهارشنبه ۳۱ شهریور به احمد محمدی زاده به عنوان استاندار بوشهر رای اعتماد داد.  محمدی زاده متولد ۱۳۴۰ […]

همچنین بخوانید: