ناوچه جنگی انگلیس از تنگه تایوان عبور کرد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ار رویترز، علی رغم افزایش تنش ها بین چین و دولت های غربی و در راس آنها آمریکا بر سر جزیره و تنگه تایوان، یک ناوچه جنگی انگلیسی امروز دوشنبه در راه ویتنام، از این تنگه حساس عبور کرد.

کشتی های جنگی آمریکا تقریبا ماهانه از این تنگه عبور می کنند و علی رغم مخالفت های چین در این رابطه، متحدان آمریکا عموما تمایلی به پیروی از این روند ندارند.

«هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در همین رابطه گفت: کشورهای مربوطه می توانند کارهای بیشتری انجام دهند که باعث افزایش اعتماد متقابل بین کشورها و حفظ صلح و ثبات منطقه ای باشد.

«چیو کو-چنگ» وزیر دفاع تایوان در پاسخ به سوالی در این زمینه، مستقیماً اظهار نظری نکرد و گفت که نمی داند کشتی های خارجی در تنگه تایوان چه ماموریت هایی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه تحرکات نزدیک به تایوان را به دقت زیر نظرشان است، به خبرنگاران گفت: هنگامی که آنها از تنگه تایوان عبور می کنند، ارتش ملت ما درکی از وضعیت خواهند داشت، اما هیچ دخالتی در این زمینه نخواهند کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، تایوان بخش جدایی ناپذیر چین است حال آنکه دولت پکن بارها هشدار داده است که جدایی طلبی این منطقه نتیجه‌ای جز جنگ نخواهد داشت.

پکن همچنین بارها بر لزوم احترام به اصل چین واحد تاکید کرده حال آنکه آمریکا و متحدانش در ادامه سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که لازمه آن مهار قدرت یابی چین است؛ به دنبال تضعیف جریان‌های جدایی طلب مناطق تابع این کشور نظیر هنگ کنگ، تایوان و تبت هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره‌گیری از ظرفیت نهفته کویر با پرورش ماهی در خراسان جنوبی

د مهر 5 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش ایرنا اگرچه در شمال و جنوب کشور به علت دسترسی ساکنان آنجا به دریا، توسعه صنعت آبزی‌پروری سابقه طولانی و رونق بسیاری دارد اما در مناطق شرقی کشور از جمله خراسان جنوبی که به دریا و رودخانه دائمی دسترسی ندارند نیز از ظرفیت‌های موجود در […]
بهره‌گیری از ظرفیت نهفته کویر با پرورش ماهی در خراسان جنوبی

همچنین بخوانید: