روند صعودی استفاده از حمل و نقل دریایی/ نرخ حمل بار دریایی در حال افزایش است

زمان مطالعه: 2 دقیقه



طبق گزارش تحلیلگران بیمکو ، اثرات زنجیره تأمین جهانی و افزایش قابل توجه تقاضای مصرف کنندگان از عوامل بالا رفتن، نرخ اولیه حمل بار در کوتاه مدت بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل مرین لینک، به گفته سازمان حمل و نقل و شورای کشتیرانی بین المللی بیمکو، تقریباً در سه ماه گذشته (1 ژوئیه – 23 سپتامبر) نرخ حمل بار کالاهای کانتینری از طریق دریا از شمال اروپا به سواحل شرقی ایالات متحده 210 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

طبق گزارش بیمکو، از 1 آوریل 2021 شاهد تاثیرات مداوم و متناوب در زنجیره های تأمین جهانی بودیم که متعاقبا بر نرخ بارهای حمل و نقل دریایی در خط تجاری کانتینری اقیانوس اطلس تأثیر گذاشته است. 

در آن زمان، نرخ حمل و نقل نقطه ای برای یک کانتینر 40 فوت به طور متوسط در یک خط تجاری با 52 درصد افزایش از ۲.۳۲۹ دلار به ۳.۵۴۴ دلار رسید.نرخ میانگین نقطه ای اقیانوس اطلس همچنان در حال صعود بوده و در 1 ژوئیه به ۵.۷۹۸ دلار و در آخرین آمار در 23 سپتامبر، این رقم به ۵.۸۹۵ دلار به ازای هر FEU رسیده است.

پیتر سند، تحلیلگر ارشد حمل و نقل بیمکو در این خصوص گفت: علاوه بر اثرات متناوب زنجیره های عرضه جهانی بر روی حمل و نقل دریایی، تقاضای شدید مصرف کنندگان در کشورهای غربی نیز در افزایش نرخ های اولیه حمل بار در این تجارت موثر بوده است.

در طول هفت ماه اول سال 2021، آمار حمل کانتینر از بنادر اروپایی به کشورهای امریکای شمالی 3،292،000 TEU بوده که این میزان 500،000 TEU بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده و نشان دهنده نرخ رشد 18.5 درصدی در این بخش از حمل و نقل دریایی است. در تلاش برای تطبیق ظرفیت حمل و نقل کانتینری با تقاضای بیشتر در این مدت، شرکت های حمل و نقل و خطوط کانتینری 21.4 درصد به ظرفیت حمل بار خود در 12 ماه گذشته، از 1 ژوئیه 2020 تا 1 ژوئیه ،2021 اضافه کرده اند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار درباره وقوع توفان بی‌سابقه در سواحل جنوبی کشور

س مهر 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با هشدار نسبت به وقوع توفان در سواحل جنوبی کشور، گفت: توفان سنگینی که تاکنون سابقه نداشته تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را طی ۴ روز دربر می‌گیرد. به گزارش مرین‌پرس به نقل […]

همچنین بخوانید: