رویت زیردریایی جدید در چین

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تصاویر جدیدی از زیردریایی جدید چینی در فضای مجازی منتشر شده و به نظر می‌رسد چینی‌ها با الگوبرداری از یک طرح سوئدی که هنوز ساخته نشده، به دنبال افزایش توان زیر سطحی خود هستند.

تصویر جدید نشان دهنده نسل جدید از زیردریایی‌ های کلاس Yuan  نیروی دریایی چین است که در بخش برجک دچار تغییر گسترده شده و از طرحی شبیه به زیردریایی کلاس تایپ A26 سوئدی بهره برده و نکته جالب اینجاست که زیردریایی سوئدی هنوز ساخته نشده است.

کارشناسان اعتقاد دارند که این نوع طراحی باعث افزایش خاصیت‌های پنهانکاری زیر سطحی مورد نظر شده و از طرف دیگر محل قرارگیری سیستم‌های جدید شناسایی و سونار خواهد بود.

کارشناسان احتمال می‌دهند که زیردریایی مورد نظر از فناوری پیشران مستقل از هوا AIP نیز بهره ببرد و میزان ماندگاری آن در زیر آب نیز بالا باشد.

زیردریایی‌های کلاس Yuan از جمله موفق‌ترین طرح‌های نیروی دریایی ارتش چین بوده که در حال حاضر ۱۷ فروند از آنها در خدمت هستند.

این زیردریایی‌ها از پیشران دیزل الکترونیک بهره برده و وزنی در حدود ۳۵۰۰ تن دارند.

این زیردریایی‌ها طولی در حدود ۷۷ متر داشته و از ۳۶ نفر خدمه بهره می‌برند.

سلاح اصلی این زیردریایی‌ها ترکیبی از اژدر و موشک‌های کروز ضد کشتی است که از ۶ پرتاب گر ۵۳۳ میلی متری این زیردریایی‌ها پرتاب می‌شود.

چینی‌ها موفق شدند بر اساس این طراحی به تایلند و پاکستان نیز زیردریایی صادر کنند.

برآورد آمریکایی‌ها بر این اساس است که چین به دنبال به خدمت‌گیری در نهایت ۲۵ فروند از زیردریایی‌های این کلاس است که احتمال زیردریایی‌های جدید از طراحی نوین دیده شده بهره خواهند برد و به این ترتیب شناورهای زیر سطحی این کلاس بدل به یکی از اصلی‌ترین واحدهای تهاجمی زیر دریایی نیروی دریایی چین خواهد شد.

تحقیق و نگارش توسط چین‌نگار

نوشته رویت زیردریایی جدید در چین اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی چین نگار. پدیدار شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعتراض کشتیرانی ها به برنامه های کاهش انتشار سوخت اروپا

پ تیر 3 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، “سورن تافت” مدیر اجرایی شرکت کشتیرانی مدیترانه به فایننشیال تایمز گفته است که اقدامات اتحادیه اروپا تأثیر برعکس بر خواسته آنها خواهد داشت مگر اینکه سوخت بدون کربن به زودی در دسترس همه باشد. شرکت های حمل و نقل و کشتیرانی برای رسیدن […]

همچنین بخوانید: