تمرکز نیروی دریایی و هوایی چین بر روی پلتفرم‌های تدارکاتی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

بر اساس گزارش جدید منتشر شده در خصوص توانایی نظامی چین، این کشور در سال‌های اخیر توجه خود را به توسعه ناوگان پشتیبانی و تدارکاتی در هوا و دریا جلب کرده است.

چین برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی به دنبال حضور دور از خانه بوده و به این منظور برای حمایت از شناورهای نظامی خود نیاز به ناوگان شناور لجستیکی و تدارکاتی دارد.

در آسمان نیز وضعیت به همین گونه است. برای نمونه در سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد شناورهای پشتیبانی ارتش چین ۷ فروند بوده و حالا به ۱۲ فروند رسیده است.

در آسمان نیز توان ترابری نیروی هوایی چین در ۴ سال اخیر با اضافه شدن هواپیماهای Y-20 دو برابر شده است.

بر اساس نظر کارشناسان غربی، پایگاه نظامی چین در جیبوتی به همراه تاسیسات و زیر ساخت‌های پشتیبانی این پایگاه در کنار شناورهای لجستیکی موجود به چین برای عملیات‌های دور از خانه و حضور و اعمال قدرت در اقیانوس هند کمک می‌کند.

مسئله بعدی از دید کارشناسان توان چین برای حضور گروه رزمی ناو هواپیمابر در اقیانوس هند است.

چین با افزایش بودجه نظامی و در عین حال افزایش حضور در جزیره های مصنوعی که در دریای چین جنوبی ساخته، در حال افزایش قدرت خود در این مناطق است.

منبع

نوشته تمرکز نیروی دریایی و هوایی چین بر روی پلتفرم‌های تدارکاتی اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی چین نگار. پدیدار شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشریح برنامه‌های سازمان بنادر در توسعه سواحل مکران

د اسفند 11 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح برنامه های این سازمان در توسعه سواحل مکران، تاکیدکرد: توجه ویژه به مقوله زیربنا، روبنا و تجهیزات بنادر تجاری در طول این سواحل، در دستورکار قرار دارد. به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و […]

همچنین بخوانید: