صادرات بیش از 222 هزار TEU کانتینر در بندر رجایی از ابتدای سال/ افزایش 85 درصدی ترانزیت کالا

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام افزایش 18 درصدی صادرات کالاهای کانتینری از بندرشهید رجایی از ابتدای سال جاری گفت: طی این مدت 222 هزار و 753 TEU کانتینر از این بندر به کشورهای مقصد صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی‌ران درباره فعالیت شش ماهه بندر شهید رجایی درحوزه کانتینری، اظهارداشت: طی این مدت 208 هزار و 735 TEU کانتینر وارد بندرشهید رجایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش را نشان می دهد. 

 وی افزود: میزان ترانزیت کالا صورت گرفته درمدت یاد شده 141 هزار   TEU کانتینر بود که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه 85 درصدی را نشان می دهد.

محمدی کرجی ران خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال 824 فروند کشتی کانتینری به بندر شهید رجایی تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.4 درصد افزایش داشته است. 

شایان ذکراست، بندر شهید رجایی با دارا بودن 10 پست اسکله کانتینری به طول2 هزار و 500 متر و بهرگیری از تجهیزات پیشرفته  بندری درحال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری 5.5 میلیون TEU کانتینر را دارا می باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تايلند؛ خطوط ملي كشتيراني راه اندازي مي كند

پ مهر 8 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقهدولت تايلند قصد دارد در راستاي افزايش ظرفيت حمل و نقل دريايي و توسعه كريدورهاي اقتصادي منطقه، خطوط ملي كشتيراني خود را مجددا راه اندازي كند. منبع

همچنین بخوانید: