امکان توسعه 85 درصدی اقتصاد کشور با استفاده از ظرفیت حمل‌و‌نقل دریایی/ ضرورت تولید،‌ صادرات و صادرات مجدد از پسکرانه بنادر برای رونق اقتصاد ایران

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد کریدورهای جدید ارتباطی؛ عامل افزایش بار ترافیکی بنادر خواهد بود،‌ گفت: تأمین مواد اولیه،‌ تولید،‌ صادرات و صادرات مجدد از پسکرانه بنادر برای رونق اقتصاد ایران، امری ضروری است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه عمده کشورها در سیاست گذاری جدید به منظور توسعه اقتصادی،‌ از ظرفیت بنادر و حمل و نقل دریایی استفاده می کنند،‌ اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که 85 درصد توسعه اقتصادی کشورهایی که از ظرفیت دریا برخوردار هستند، به توسعه دریا محور وابسته است و با برنامه ریزی صحیح توانسته اند پتانسیل بالقوه دریایی و بندری کشور خود را بالفعل کرده و از تمامی ظرفیت های لجستیکی، حمل و نقل دریایی و ترکیبی در راستای رونق اقتصادی بهره مند شوند.

 

افزایش سرعت حمل و نقل کالا و ارائه خدمات کیفی؛ با تأمین تجهیزات بندری و دریایی

 

وی ادامه داد: با ایجاد کریدورهای جدید ارتباطی می توانیم بار ترافیکی بیشتری را برای بنادر فراهم کنیم و با تأمین تجهیزات بندری و دریایی علاوه بر افزایش سرعت حمل و نقل کالا،‌ شاهد ارائه خدمات مطلوب تر و کیفی تر به فعالان اقتصادی باشیم.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنوب کشور و به ویژه سواحل مکران،‌ ظرفیت های بی نظیری برای توسعه دریایی و بندری کشور وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به موقعیت سوق الجیشی کشور می‌توانیم کوتاه ترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای هدف باشیم و اینگونه ضمن کسب درآمد و تولید ثروت در جهت رشد اقتصادی گام برداریم.

یوسفی افزود: بنادر شهیدرجایی، شهیدبهشتی چابهار و نیز امام خمینی(ره) در جنوب کشور از ظرفیت های ویژه برخوردار هستند که باید از این بنادر در راستای اشتغال آفرینی،‌ ارز آوری و رونق اقتصادی کشور بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه صادرات از پسکرانه بنادر مساله مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: تأمین مواد اولیه، تولید،‌ صادرات و صادرات مجدد از مهم ترین مسائل اقتصادی است که باید در پسکرانه بنادر به آن پرداخته شود.

ضرورت توجه ویژه به توسعه کریدورهای لجستیکی 

 

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید ناخالص ملی به ظرفیت های هر کشوری باز می گردد، خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ملی تولید کننده ثروت است و باید در این مسیر از ظرفیت دریایی و بندری کشور به بهترین شکل استفاده کنیم و علاوه بر این به ظرفیت های منطقه ای توجه داشته باشیم.

وی گفت: باید در مورد کریدورهای لجستیکی با دقت بیشتری عمل و ضمن سرمایه گذاری، غفلت و کاستی های موجود را برطرف کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازار حمل‌ونقل کانتینری به آرامش نسبی رسید

ش مهر 10 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ در حالیکه در اوایل ماه سپتامبر نرخ اجاره کشتی‌های کانتینری به ۲۰۰ هزار دلار در روز رسید و یک کشتی با قدمت شش سال و ظرفیت ۶۸۶۵ TEU با قیمت ۱۳۵ میلیون دلار عرضه شد شاخص‌های شانگ‌های (SCFI) به شدت بالا رفت. این […]

همچنین بخوانید: