موضوعات: سیاسی نظامی

اقیانوس اطلس زیر چتر نفوذ ناوگروه نیروی دریایی ارتش است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دوم احسان نصیری ظهر شنبه در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از ۵۵ کشور و از کنار اکثر کشورهای اروپایی عبور کرد.

وی تصریح کرد: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۳ روز دریانوردی و عبور از بسیاری از تنگه‌های جهان برای نخستین بار در تاریخ ایران و خاورمیانه و پس از ۴۵ هزار کیلومتر مسافت در بندر سن‌پترزبورگ روسیه برای شرکت در مراسم روز ملی روسیه پهلو گرفت.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر این عملیات را برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی و ارتش ایران اسلامی دانست و بیان کرد: این مهم با نگاه راهبردی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی محقق شد.

وی تصریح کرد: این عملیات نیروی دریایی ارتش ایران اسلامی، صحنه نبرد برای دشمنان و آمریکایی‌ها پیچیده‌تر کرده است.

نصیری افزود: تا قبل آن آمریکا در خلیج‌فارس حضور نامیمون داشت و اکنون مجبور است ببینند که نیروی دریایی ارتش ایران می‌تواند در آب‌های بین‌المللی حضورداشته باشد و نکته ویژه این مأموریت این بود که این عملیات توسط ناوهای تمام ایرانی سهند و مکران انجام شد.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر خاطرنشان کرد: در این عملیات نیروی دریایی ارتش ایران اسلامی ۴۰۰ نیرو حضور داشتند که همه این نیروها دانش‌آموخته و آموزش‌دیده پس از انقلاب اسلامی بودند که نشان‌دهنده رشد و پویایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

منبع

مدیر سایت