شرکت های بزرگ کشتیرانی دنیا به دنبال حذف کامل کربن

زمان مطالعه: 2 دقیقه



بیش از 150 شرکت و سازمان پیشگام در صنعت دریانوردی از جمله شرکت های بزرگ نفتی و مقامات بندری خواستار حذف کامل کربن در صنعت کشتیرانی جهانی تا سال 2050 شدند و از دولت هاخواستند با توجه به محدود بودن زمان اقدامات لازم را تسریع بخشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین لینک، درحال حاضر در حدود 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریاها انجام می شود. حمل و نقل جهانی دریایی تقریباً عامل 3 درصد از انتشار اکسید کربن در دنیا است و این صنعت در سال های اخیر تحت فشار فزاینده ای برای کاهش آلایندگی ها بوده است. 

آژانس حمل و نقل سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی دریانوردی اعلام کرده اند که در همین راستا برنامه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کشتی ها تا سطح 50 درصد تا سال 2050 را در دستور کار خود قرار داده اند.

در حرکتی جدید و منسجم، بسیاری از فعالان صنعت دریانوردی از جمله شرکت های کشتیرانی، شرکت های اجاره شناور، بخش های تأمین مالی، بنادر و تولید سوخت اعلام کرده اند که اقدامات قوی تری لازم است تا اطمینان حاصل شود که این صنعت اهداف اقلیمی تعیین شده توسط توافقنامه پاریس را برآورده می کند. 

جرمی ویر، مدیرعامل شرکت بازرگانی Trafigura، می گوید: سیاست گذاران فرصتی تاریخی برای تسریع فرآیند کربن زدایی با معرفی راهکارهای جهانی در زمینه سوخت های دریایی و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در زمینه سوخت ها و کشتی های بدون کربن دارند.

سازمان جهانی دریانوردی نیز در این خصوص اعلام کرده است که آژانس سازمان ملل “برنامه راهبردی مشخصی” در مورد اقدامات بیشتر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کشتی ها دارد که به کشورهای عضو فرصت می دهد تا استراتژی فعلی خود را مرور کرده و پیشنهادهایی را برای برنامه های جدید ارائه دهند.

خطوط کانتینری AP Moller – Maersk ، MSC و Hapag Lloyd و شرکت های بزرگ نفتی BP و Royal Dutch Shell، گروه های معدنی BHP و Rio Tinto و بنادری نظیر بندر روتردام و آنتورپ و همچنین اداره کانال پاناما از امضاکنندگان فراخوان حذف کربن از صنعت دریانوردی هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۱۴۴ درصدی تخلیه کالاهای عمومی در بندر خرمشهر از ابتدای سال

ی مهر 11 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه تخلیه کالاهای عمومی در بندر خرمشهر طی شش ماهه سال جاری ۱۴۴ درصد رشد داشته است. از ابتدای سال جاری ترانزیت خودرو از طریق بندر خرمشهر به کشورهای آسیای میانه و اقلیم کردستان عراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش […]
تخلیه کالاهای عمومی، بندر خرمشهر ،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: