اولین مرکز پرورش کروکودیل در محیط بسته در ایران آغاز به کار کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خراسان رضوی مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اجرای این پروژه اهداف بزرگی را دنبال می‌کنید که مهترین هدف آن اشتغالزایی است. همچنین پرورش و صادرات کروکودیل‌های تکثیری امکان ارز آوری بسیار خوبی را فراهم خواهد کرد.

مجید طاهرپور امروز در مراسم رهاسازی ۸۰ سر کروکودیل در تنهاترین مرکز پرورش کروکودیل در منطقه مُلک آباد در خراسان رضوی، اظهار کرد: مزرعه پرورش کروکودیل ملک‌آباد شهرستان مشهد با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان و ظرفیت اسمی۳۰۰ سر کروکودیل مجوزهای لازم را اخذ کرده است و در  فاز اول ۸۰ سر کروکودیل از مالزی به کشور وارد شده‌ و در این مرکز نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مرکز افزود: اجرای این پروژه اهداف بزرگی را دنبال می‌کنید که مهترین هدف آن اشتغالزایی است. این مرکز برای ۷۵ نفر اشتغال مستقیم و غیرمسقیم ایجاد می‌کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: این مرکز اولین و مهترین مرکز پرورش کروکودیل در محیط بسته در ایران است. پرورش و صادرات کروکودیل‌های تکثیری امکان ارز آوری بسیار خوبی را فراهم خواهد کرد.

طاهرپور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مرکز پرورش ظرفیت اسمی ۳۰۰ سر کروکودیل را دارد در فاز اول ۸۰ سر کروکودیل به کشور وارد شده است. پیش‌بینی می‌شود در فروردین ماه سال آینده فازهای بعدی این پروژه افتتاح شود تا به ظرفیت نهایی خود برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان مشهد سالیانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر است بنابراین راه‌اندازی این مرکز از نقاط مهم‌گردشگری استان محسوب می‌شود. با توجه به رویکرد مطلوب در حوزه شیلات در چند سال اخیر و شرایط ایجاد شده در شیلات استان پروژه‌های تعریف شده برای بخش توسعه داریم، لذا از علاقه مندان در حوزه شیلات تقاصا می‌شود تا با ما همکاری لازم را داشته باشند.

درادامه  مهری رمضانی، مدیر مزرعه پرورش کروکودیل ملک آباد شهرستان مشهد اظهار کرد: بعد از ۱۰سال تلاش موفق شدیم تا ۸۰ تا سر کروکودیل را وارد ایران کنیم. این مجموعه حدود یک هکتار مساحت داشته و حدود ۸ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این مجموعه هزینه شده است.

این مرکز اولین و بزرگترین پارک گردشگری پرورش کروکودیل در خاورمیانه است

وی افزود: این مجموعه توانسته تا برای ۲۵ تا ۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کند. این مرکز اولین و بزرگترین پارک گردشگری پرورش کروکودیل در خاورمیانه است.

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل ملک آباد شهرستان مشهد عنوان کرد: کروکودیل‌ها در این مزرعه تحت دمای کنترل شده زندگی می‌کنند و این حیوانات بین ۲ تا  سال۲.۵ به مرحله باروری خواهند رسید.

کروکودیلین موجود در خون این حیوانات ۵۰۰ برابر آنتی بیوتیک‌های موجود در بازار خاصیت دارویی دارد

رمضانی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این مجموعه توسعه حوزه گردشگری، صادرات و پزشکی است. کروکودیلین موجود در خون  این حیوانات ۵۰۰ برابر آنتی بیوتیک‌های موجود در بازار خاصیت دارویی دارد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقرار ۲۰۰ کانتینر یخچالی در دریای خزر

د مهر 12 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی، «داود تفتی»  با اشاره به اینکه تمامی ۲۳ فروند کشتی کشتیرانی دریای خزر برای حمل کانتینری از معمولی و یخچالی به روزرسانی شده‌اند، گفت: اگر حتی تمام ظرفیت این شناورها پُر بشود آمادگی آن را […]

همچنین بخوانید: