۲ ناخدای ایرانی لنج پاکستانی با ۲۴ خدمه گرفتار طوفان را نجات دادند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

ابراهیم میرزایی  دوشنبه شب درگفت وگو با افزود: این لنج با کنترل و ناجی اداره بندر شهرستان جاسک تماس گرفت و درخواست کمک کرده بود.

وی ادامه داد: رییس ستاد مدیریت بحران جاسک و اداره بندر شهرستان با توجه به نزدیکی بخش لیردف با لنج صیادی پاکستانی موضوع را به بخشداری و شورای بخش اطلاع دادند تا نسبت به نجات لنج و ۲۴ خدمه آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: ناخدا اسماعیل جهادروا و ناخدا اسحاق جهادروا از روستای بیاهی با وجود وزش باد و تلاطم دریا که مخاطره آمیز است برای نجات لنج گرفتار پاکستانی عازم دریا شدند و آن را در حدود ۱۲ تا ۱۵ مایلی ساحل پیدا کرده و به ساحل آوردند.

رییس شورای بخش لیردف افزود: حدود ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه این لنج که موتور آن خراب شده و گرفتار باد و طوفان حاره‌ای شده بود به اسکله بیاهی رسید و پهلو داده شد.

میرزایی خاطر نشان کرد: خدمه لنج در این ۱۰ روز بدون آب و غذا مانده بودند که پیش‌بینی لازم برای رفع این مساله به عمل آمد.

وی عنوان کرد: این افراد تا زمان تعمیر موتور لنج مهمان بخش لیردف شهرستان جاسک هستند و پس از آن عازم کشور خود خواهند شد.

بخش لیردف با ۱۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ۲۲ هزار نفر جمعیت در شرق شهرستان جاسک واقع شده و شهرستان جاسک در فاصله ۳۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

«شاهین چرخنده» از سواحل مکران رفت

د مهر 12 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اتمام طوفان حاره ای چرخنده «شاهین» در سواحل جنوب شرق ایران خبر داد. به گزارش مرین‌پرس به نقل از مهر، نادر پسنده با بیان اینکه طوفان حاره ای چرخنده «شاهین» به اتمام رسیده و از […]

همچنین بخوانید: