تایوان: خطر شلیک اشتباهی در تنگه تایوان وجود دارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «چیو کو-چنگ» وزیر دفاع تایوان امروز چهارشنبه اعلام کرد که تنش‌های نظامی این جزیره با چین در بدترین حالت خود طی چهل سال گذشته قرار گرفته است.

وی در جمع نمایندگان مجلس تایوان افزود که احتمال خطر «شلیک اشتباهی» نیز در تنگه تایوان وجود دارد. وی ادامه داد: فوریت این مسئله برای من به عنوان یک نظامی، درست در مقابلم قرار دارد.

چیو گفت که چین همین الان هم قادر است به تایوان حمله کند و همچنین تا سال ۲۰۲۵ نیز به این توانایی دست خواهد یافت تا حمله‌ای «تمام عیار» برضد تایوان ترتیب دهد.

وی در این رابطه ادامه داد: تا سال ۲۰۲۵، چین هزینه و فرسودگی را به کمترین میزان خود خواهد رساند. پکن در حال حاضر این ظرفیت را دارد، اما به راحتی جنگی را آغاز نخواهد کرد، زیرا باید بسیاری از موارد دیگر را نیز در نظر بگیرد.

پیشتر نیز مقام‌های ارشد تایوان پس از آنکه چین در اقدامی بی‌سابقه بیش از یکصد هواپیمای جنگی خود را پیرامون این جزیره به پرواز در آورد، از احتمال حمله نظامی پکن ابراز نگرانی کرده‌اند.

«تسای یینگ ون» رئیس جمهور تایوان در یادداشتی ضمن اشاره به این موضوع، نوشت: سقوط احتمالی تایوان، پیامدهای گسترده‌ای برای صلح منطقه‌ای و نظم جهانی در پی خواهد داشت.

در همین حال «جوزف وو» وزیر خارجه تایوان در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که این جزیره خود را برای حمله چین آماده می‌کند.

جوزف وو در گفتگو با یک شبکه استرالیایی گفت: ما بسیار نگرانیم که چین جنگی را علیه تایوان آغاز کند. ما بسیار نگرانیم که اگر نارضایتی داخلی در چین شدت گیرد و یا روند رشد اقتصادی در این کشور کند شود، تایوان به یک هدف برای فرار از این مشکلات تبدیل شود. دفاع تایوان در دست خود ماست و ما کاملاً به آن پایبندیم. اگر چین بخواهد جنگی را علیه تایوان آغاز کند ما تا انتها خواهیم جنگید. من مطمئنم که اگر چین قصد حمله به تایوان را داشته باشد، آنها نیز به شدت آسیب خواهند دید.

چین تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و خودمختاری این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد. «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین وعده داده که این جزیره را دوباره متحد و به عنوان بخشی از چین در آورد. او همچنین استفاده از قدرت نظامی برای این امر را رد نکرده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مالکان کشتی به استفاده از دریانورد ایرانی تشویق و ملزم شوند/ دلزدگی‌ها و محدودیت‌های حوزه دریانوردی باید برطرف شود/ کرونا؛ سختی دریانوردی را دوچندان کرد

چ مهر 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دریانوردان و پرسنل دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی با طرح این پرسش که چرا باید روی ناوگان دریایی ملی، از دریانورد خارجی استفاده می‌کنیم، گفت: این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که از تعداد مناسب دریانورد ایرانی متخصص، در […]
کاپیتان رضا حافظی بیرگانی،عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دریانوردان،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: