۸۵ درصد میگوی تولیدی شهرستان گمیشان صادر می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا، هادی حق شناس روز چهارشنبه در گفت و گو با فعالان دامپزشکی استان افزود:  یکی از تلاش های ارزشمند حوزه دامپزشکی استان کنترل بیماری لکه سفید در سایت پرورش میگو گمیشان بود چرا این سایت در حال ارتقا از چهار هزار هکتار به ۱۰ هزار هکتار است  که برای استان موضوع پراهمیت است.

به گفته وی تاکنون ۷۵۰ تن میگو از مزارع پرورش این محصول در گمیشان برداشت و برای بسته بندی به واحدهای فرآوری استان منتقل شده است.

به گزارش ایرنا، پرورش میگو از دهه ۷۰ در ده‌ها هزار هکتار اراضی شور، کم بازده و غیرقابل کشت مناطق ساحلی و مرزی شمال گلستان آغاز شد و به ۲ هزار و ۵۸۵ تن تولید میگو با اشتغال‌زایی هزار و ۴۰۵ نفر در سال ۹۷ رسید ولی در سال ۹۸ به خاطر وجود بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو در کشور و از جمله این استان، برداشت این محصول کاهش چشمگیر به خود گرفته و با اقدام کنترلی و پیشگیرانه دامپزشکی، امسال این بیماری از مزارع پرورشی منطقه پاک شده است. 

گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده است و به گفته کارشناسان، میگوی تکثیری در مجتمع گمیشان از نوع وانامی است که این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.

حق شناس یادآور شد: گلستان در سال گذشته رتبه اول تولید مرغ کشور را از آن خود کرد و این ماحصل تلاش های عرصه دامپزشکی است و البته باید در زمینه امکانات و تجهیزات توجه ویژه ای به استان شود.

با تلاش های دامپزشکی استان هیچ گونه بیماری واگیر داری در استان گلستان وجود ندارد و با توجه به جامعه هدف اقدامات صورت گرفته شایسته قدردانی است.

به گفته استاندار گلستان صنعتی شدن زندگی ها نیاز به دامپزشکی را افزایش داده و در عین حال بیماری های مشترک انسان و حیوان سختی کار دامپزشکی را بیش از پیش کرده است.

غلامرضا محرابی مدیرکل دامپزشکی استان هم  یادآور شد: در زمان حاضر ۱۶ شرکت پخش واکسن در گلستان داریم و بیش از یک میلیارد دُز واکسن در سال به دام ها و طیور استان تزریق می شود تا سلامت غذایی مردم استان و کشور تامین شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کار در ارتفاع و رفت و آمد با مینی‌بوس‌های زهوار دررفته!

چ مهر 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس یک فعال صنفی از رنج‌های کارگران بنادر می‌گوید؛ کارگرانی که روزهای متوالی بدون استراحت و تعطیل‌کاری کار می‌کنند. به گزارش مرین‌پرس، محمد صالحی پور باورصاد (دبیر اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندرامام و ماهشهر) اظهار داشت: به تازگی اعلام شد بندر امام رشد ۲۴ درصدی […]

همچنین بخوانید: