صیادان مازندران به صف شدند/ ۱۵ مهر آغاز فصل صید در مازندران

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/مازندران مدیرکل شیلات مازندران از آمادگی صیادان این استان خبر داد و گفت: براساس تصمیم کمیته مدیریت صید کشور، آغاز فصل صید از ۱۵ مهرماه در منطقه میانکاله و ۲۰ مهرماه در مابقی نقاط سطح مازندران خواهد بود.

حسن اسحاقی در گفت وگو با مرین‌پرس، اظهار کرد: با توجه به رهاسازی بچه ماهیان، امیدواریم نسبت به سال گذشته، شاهد افزایش صید در مازندران باشیم، چرا که هر چقدر صید بیشتر باشد باعث بهتر شدن وضعیت معیشت، صیدگاه‌ها و تثبیت شغل صیادی می شود و علاوه بر آن اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت سازمان شیلات در مورد صید ماهیان استخوانی و شیوه ای پره به وقوع می پیوندد.

مدیرکل شیلات مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط روردخانه های شاخص شیلاتی و مابقی رودخانه های مازندران مناسب نیست و تا زمانی که این شرایط از عوامل زیستی محیطی، سد معبرهای رودخانه‌ای و غیره پاکیزه و به سمت ایده‌آل پیش نرود، نمی‌توان انتظار مناسبی از صید و بهره برداری داشت و ماهیان با کیفیت و به صورت طبیعی برای تخم ریزی به رودخانه ها نمی آیند. 

اسحاقی با بیان اینکه چند رودخانه مهم شاخص شیلاتی به عنوان رودخانه های حفاظت شده انتخاب شده است، گفت: تا زمانی که بستر پاکسازی و لایروبی مناسب و به شرایط محیطی خود بر نگردد تکثیر و صید خوبی صورت نمی گیرد.

افزایش ۵۰ درصدی صید کلیکاماهی در مازندران نسبت به سال گذشته

وی با اشاره به گونه معروف کفال، کپور و سفید، افزود: هم اکنون فصل صید ماهیان کفال است و هر چه به پایان صید نزدیک می شویم گونه کپور و سفید هم در سبد بهره برداری بیشتر می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران، یادآور شد: سال گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش صید را نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ داشتیم.

اسحاقی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تا پایان شهریور ۱۴۰۰، حدود ۵۰ درصد صید کیلکا ماهیان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تا پایان مرداد بیش از ۲۴۰ درصد افزایش صید کیلکا ماهیان را نسبت به مدت مشابه شاهد بودیم.

آبان ماه؛ بهترین زمان آغاز فصل صیادی در مازندران

وی بیان کرد: در جلسه کمیته صید کشور مطرح شد که اعتقاد ما براین است، فصل صید در دریای خزر و سه استان شمالی باید از ابتدای آبان ماه آغاز و تا پایان اسفند ماه به اتمام برسد و با توجه به اینکه پایان اسفند فصل کوچ مولدین گونه های مختلف دریای خزر و بازسازی این ذخایر است، امیدواریم جامعه صیادی پره در این زمینه به وحدت نظر برسند.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده، بهترین تصمیم برای بازسازی این گونه های مهم این است که آغاز فصل صید از ابتدای آبان ماه باشد و در پایان اسفند، صید و صیادی به پایان برسد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به کارگیری ۲ دستگاه جرثقیل ۵۰ تنی برای سرعت عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شادگان

چ مهر 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه امید صبری پور در گفتگو با مرین‌پرس افزود: این دو دستگاه جرثقیل بر روی شناور کمیا یک مستقر شده تا ضمن شتاب بخشیدن به روند تخلیه و بارگیری کالا، از معطلی شناور‌های باری و تجاری در اسکله جلوگیری شود. وی ضمن دعوت از تجار و بازرگانان […]

همچنین بخوانید: