صید میگوی هرمزگان از ۱۷ مهرماه جاری آغاز می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،ابراهیم عالی زاده روز چهارشنبه با اشاره به اینکه با تصمیم کمیته مدیریت صید میگوی استان مقرر شده بود فصل صید میگو از ۱۰ مهرماه آغاز شود که با پدیدار شدن طوفان شاهین در راستای حفظ سلامت و امنیت جامعه صیادی ،فصل صید میگوی هرمزگان به تعویق افتاد.

وی با اشاره به اقدام های  انجام شده در راستای حفظ و بازسازی ذخایر و همچنین مقابله با صید غیر مجاز گفت: صید بیش از حد مجاز ، موجب آسیب دیدن ذخایر شده و بازسازی ذخیره با دشواری انجام پذیرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان پیش بینی کرد بالغ بر ۱۵۰ فروند لنج صیادی میگو گیر با بیش از  دوهزار  نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد:صید میگو هر سال در ۷۰۰ کیلومتر مربع از صیدگاه‌های استان از بندرکوهستک شهرستان سیریک آغاز می‌شود و در صیدگاه‌های میناب، هرمز و تولای قشم به پایان می‌رسد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ادامه داد: امسال بیش از ۱۵۰ فروند لنج صیادی با بیش از دو هزار صیاد، در فصل صید میگو مشارکت دارند و  استفاده از تورهای صید نامرئی (منوفیلامنت) در فصل صید میگو، مانند تمام فصول ممنوع است.

عالی زاده با اشاره به اقدام های خوب انجام شده در راستای حفظ و بازسازی ذخایر و همچنین مقابله با صید غیر مجاز بیان کرد: صید بیش از میزان، موجب آسیب دیدن ذخایر شده و بازسازی ذخیره با دشواری انجام پذیرد.

استان هرمزگان باتوجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش‌های صید، ۴۰ درصد صید آب‌های جنوب، حدود ۴هزار و ۵۰۰ فروند شناور مجاز و۳۲ هزار صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

نزدیک به ۸۰۰ فروند از شناورهای ماهیگیری در آب های فراساحلی خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند فعالیت می کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انتصاب رئیس جدید سازمان صنایع دریایی

چ مهر 14 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقهبا حکم وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رؤسای جدید سازمان‌های صنایع دریایی و صنایع الکترونیک وزارت دفاع منصوب شدند.

همچنین بخوانید: