پرورش جلبک کاهنده چربی خون در منزل ممکن شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، اسپیرولینا خواص انتی اکسیدان زیادی دارد، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و کلسترول خون را پایین می‌آورد. تا به امروز این محصول در قالب انواع پودر در دسترس بوده، اما شرکت انگلیسی کانوپی امکان پرورش و رشد جلبک مذکور را در منزل به وجود آورده است.

نوع زنده و تازه این جلبک دارای خواص تغذیه‌ای بسیار بیشتری در مقایسه با پودر خشک شده است. این شرکت می‌افزاید که جلبک‌های تازه طعم نامطبوع اسپیرولینای پودری را ندارند و مصرف کنندگان نگران پرورش این جلبک‌ها در استخرهای آلوده نیز نخواهند بود.

این سیستم متشکل از دومحفظه قابل شستشو است که بر روی یک میز نصب می‌شوند و ۱۴ قرص حاوی مواد مغذی برای کمک به رشد جلبک‌های مذکور نیز عرضه می‌شود. با قراردادن جلبک‌ها در این محفظه‌ها و افزودن آب به آنها و استفاده تدریجی از قرص‌ها رشد آنها آغاز می‌شود و پس از پنج روز جلبک‌ها آماده مصرف خواهند بود.

اگر کاربر برداشت جلبک‌ها را فرموش کند، حسگر این سیستم تشخیص می‌دهد که تراکم جلبک در آب به حد کافی رسیده است و از طریق یک برنامه تلفن همراه، اعلانی را ارسال می‌کند.

سپس یک پمپ هوای یکپارچه، برای خروج جلبک‌ها از محفظه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و عصاره اسپیرولینا را از بقیه آب جدا می‌کند. این کنسانتره یک وعده ۵ گرمی را تشکیل می‌دهد که می‌توان آن را با آب یا غذا مخلوط و سپس استفاده کرد. البته مقداری اسپیرولینا باید کنار گذاشته شود تا برای پرورش مجدد این جلبک به کار گرفته شود. قیمت این محصول ۳۴۰ دلار است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز و تقویت دین‌داری استفاده شود

ش مهر 17 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح شنبه در همایش نماز در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: نماز اولین واجب دینی است که خداوند بر امت اسلامی فرض کرده است. وی اضافه کرد: نخستین آموزه‌های پیامبر اسلام هنگامی که فردی اسلام […]

همچنین بخوانید: