در اولویت قرار داشتن دریامحوری و اقتصاد دریا در دولت سیزدهم

زمان مطالعه: 1 دقیقه

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اقتصاد دریا، موضوعی بسیار مهم در کشور و از اولویت های دولت سیزدهم است، گفت: در کنار توسعه اقتصاد دریامحور می توان به توسعه شهرها هم دست پیدا کرد.

به گزارش مرین‌پرس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به استان بوشهر و در بازدید از کریدور جنوب کشور، اعلام کرد: از جاده عسلویه در استان بوشهر که بخشی از کریدور جنوب کشور است و برای اقتصاد دریا بسیار مهم و حیاتی است بازدید شد. ۳۹۰ کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر است که عمده طول کریدور به طول ۲۷۰ کیلومتر به اتمام رسیده است و باقیمانده کریدور پیشرفت مناسبی دارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با برنامه ریزی هایی که انجام شده است این بخش از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور طی زمانبندی مناسب به اتمام برسد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به بازدید از روند توسعه بندر کنگان، اعلام کرد: روند توسعه بنادر جنوبی کشور در اولویت است. بر اساس گزارشی که از همکاران استان دریافت کردیم و همچنین اجرای پروژه‌ها شاهد هستیم که پیشرفت پروژه‌ها با حدود یکسال و نیمی که از آغاز آنها می‌گذرد، روند مناسبی دارد.

قاسمی از تخصیص منابع مناسب برای تکمیل بندر کنگان خبر داد و گفت: مقرر شد تا سازمان بنادر و دریانوردی، پیمانکاران و تمامی دست‌اندرکاران اجرای این پروژه به آن سرعت بدهند تا پروژه از سرعت مناسبی برخودار شود و مردم بتوانند ازاین بندر به خوبی استفاده کنند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تأکید رئیس‌ جمهور بر پشتیبانی از ساخت شناور/ صنعت کشتی‌ سازی باید بومی‌ شود

ش مهر 17 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه رئیس‌ جمهور بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌ سازی تاکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌ های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌ کند. به گزارش مرین‌پرس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از مؤسسه دریایی شهید محلاتی […]

همچنین بخوانید: