ابلاغ کشت ۵۵۵ هزار هکتار زراعت پاییزه در گلستان و چند خبر کوتاه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که این استان ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که بر اساس ابلاغیه وزارت جهادکشاورزی امسال در ۵۵۵ هزار هکتار آن محصولات پاییزه کشت خواهد شد.

محمدرضا عباسی افزود: از ۵۵۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی، ۳۶۸ هزار هکتار گندم، ۹۱ هزار و ۶۰۰ هکتار جو، ۹۰ هزار هکتار کلزا و ۶ هزار هکتار چغندر قند است.

وی پیش بینی کرد که با کشت این میزان زراعت پاییزه، بهار سال آینده مقدار یک میلیون و ۲۲۲ هزار تُن گندم، ۲۴۵ هزار تُن جو، ۱۸۰ هزار تُن کلزا و ۳۲۴ هزار تُن چغندر قند در گلستان تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان از تامین بذر مورد نیاز زراعت پاییزه در این استان خبر داد و گفت که هم اکنون ۴۳ هزار تُن بذر گواهی شده گندم و جو و ۲۰۰ تُن بذر کلزا تامین شده و در صورت افزایش تقاضا مشکلی در تامین بیشتر بذر وجود ندارد.

**

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان کلاله، “ایلیا پیاب” ورزشکار این شهرستان به اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان کشور دعوت شد.

**

در مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان و شماری از مسوولان شهرستانی حجت الاسلام کوهستانی به‌عنوان رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی کلاله معرفی و از خدمات حجت الاسلام مجید حسین پور رییس قبلی این نهاد قدردانی شد.

**

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، بیتا تمن، مونا نیک سیرت، نگار سیدالنگی و فاطمه وطنی از این استان به سومین اردوی تیم ملی والیبال بانوان در رده سنی نوجوانان اعزامی به مسابقات ۲۰۲۲ تایلند دعوت شدند.

**

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که شهریور امسال بازرسان این سازمان پنج هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی استان داشتند که در نتیجه آن ۳۷۱ واحد متخلف شناسایی و پرونده آنها برای صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.

علی اصغر اصغری افزود: با تشکیل این پرونده‌ها برای واحدهای متخلف بیش از ۳۴۵ میلیارد ریال جریمه در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: شهروندان گلستانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل فروش اجباری کالا، گرانفروشی، درج نکردن قیمت، صدور نکردن فاکتور و احتکار می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

**

مراسم معارفه شهرداران جدید گالیکش، رامیان، دلند، خان ببین و مزرعه کتول با حضور مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان و مسوولان محلی برگزار شد و شهرداران این شهرها با احکام جداگانه استاندار گلستان فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کردند.

در این جلسات مرتضی امینی به عنوان شهردار گالیکش، رمضانعلی خسروی شهردار دلند، سعید اسماعیلی شهردار خان ببین، شهرام سعیدی شهردار رامیان و حسن شموشکی به‌عنوان شهردار مزرعه کتول معارفه شدند.

**

فرماندار گرگان واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را تنها راه ایمنی جامعه در برابر کرونا و قطع زنجیره این بیماری دانست و گفت: تا کنون بیش از ٣٧٠ هزار دُز واکسن کرونا در ۲ مرحله در این شهرستان تزریق شده است.

محمد حمیدی افزود: بعد از گذراندن پیک پنجم، شرایط گرگان به حالت ثبات رسیده به‌طوری که تعداد بستری‌های کرونایی شهرستان در یک هفته گذشته به کمتر از ٨٠ نفر رسیده است.

وی اظهارداشت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با همکاری سپاه و بسیج شهرستان، تزریق واکسن کرونا برای روستاهای با مسافت دور و صعب العبور به صورت حضوری خواهد بود.

به گفته حمیدی، با توجه به بازگشایی مدارس اولویت واکسیناسیون هرچه سریعتر دانش آموزان است بر همین اساس مرکز واکسیناسیون شهدای لاله به صورت ۲ شیفت و سالن خورشید به صورت تک شیفت اختصاصی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

**
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت که ۶۱ بهره‌بردار در نیمه نخست امسال ۶۰۰ تُن ماهی سردابی از نوع قزل آلای رنگین کمان در استان تولید و روانه بازار کردند.

محمود سقلی افزود: طبق پیش بینی تا پایان امسال بیش از هزار تُن ماهی قزل آلا در گلستان تولید می‌شود.

وی گفت: پارسال ۵۷ بهره بردار گلستانی بیش از ۹۷۸ تُن ماهی قزل آلای رنگین کمان تولید و روانه بازار کردند.

**

معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: در ۱۵ روز گذشته ۲۲۶ متقاضی ساخت مسکن روستایی استان موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل و دریافت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیارد ریالی در مجموع ۲۲۶ میلیارد ریال شدند.

داوود خسروی افزود: امسال هفت هزار میلیارد ریال برای ساخت هفت هزار واحد مسکونی روستایی گلستان تامین شده و تا کنون و پس از گذشت سه ماه از آغاز پرداخت تسهیلات سه هزار و ۴۷۰ متقاضی برای دریافت سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه چهار درصدی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: تنها ۹۰۱ متقاضی در این مدت موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند و ۲ هزار و ۵۶۹ متقاضی دیگر در انتظار دریافت این تسهیلات از بانک‌ها هستند.

**

کارشناس هواشناسی گلستان گفت که مطابق نقشه‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود پایداری هوای استان تا پنجشنبه ادامه داشته باشد.

مریم نیکزادفر افزود: هوای گلستان تا پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات همراه با افزایش ابر است.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان با گستره تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر مربع سکونت دارند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تدوین دستورالعمل بازیافت کشتی‌ها در ایران/ ساخت و تأمین موتورهای استاندارد دریایی با حداکثر توان داخلی/ ارتقاء سطح ایمنی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی ها

ی مهر 18 , 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین دستورالعمل بازیافت کشتی ها در ایران با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و تدوین طرح جامع کنترل و بازرسی کشتی ها خبر داد. حسین عباس نژاد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی […]
حسین عباس نژاد ،مدیرکل امور دریایی،تدوین دستورالعمل بازیافت کشتی‌ها،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: