نقش ویژه یگان حفاظت در ایجاد نظم و امنیت و ارائه خدمات انتظامی و قضایی در بنادر کشور / توسعه تجهیزاتى و توانمندسازی عملیاتی یگان حفاظت؛ دستورکار جدی سازمان بنادر

زمان مطالعه: 4 دقیقه



فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، یگان حفاظت را حافظ امنیت و مظهر اقتدار و مهربانی در سطح بنادر کشور توصیف کرد و گفت: ماموران این یگان با انسجام و دقت عمل ویژه به صورت 24 ساعته در راستای ایجاد نظم، امنیت و ارائه خدمات انتظامی و قضایی در بنادر انجام وظیفه می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سرهنگ جعفر اطمانی با تبریک هفته نیروی انتظامی به تمامی حافظان نظم و امنیت جامعه و همکاران خود در یگان حفاظت بنادر، گفت: این یگان  با رویکرد ارائه ظرفیت ها، توانمندی ها و خدمات مؤثر در تلاش است تا با اقتدار و مهربانی، از توان و مشارکت جامعه بندری و دریایی، نهادها، سازمان ها و جلب مشارکت آن ها در جهت تحقق نظم و امنیت پایدار در سطح بنادر بهره گیری کند. 

 

وی افزود: هوشمندسازی، تأمین امنیت، تحکیم نظم و اجرای قانون از مهم ترین مؤلفه های ثبات سلامت نظام اقتصادی به شمار می روند. 

 

به گفته اطمانی، یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد امنیت بنادر سهم به سزایی برعهده دارد و هوشمندسازی یگان به عنوان اساس امنیت و توسعه مطرح است. 

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی تاکید بر اینکه تمرکز بر افزایش خدمات انتظامی، حفاظتی و امنیتی در ابعاد مختلف به منظور جلب رضایت ذینفعان سازمانی، نیازمند مؤلفه های زیادی مانند دقت، صحت عمل و سرعت در پاسخگویی مناسب به متقاضیان خدمات اجرایی است، عنوان کرد: در این رابطه ارتقای سطح فناوری و توانمندسازی کارکنان در جنبه های مختلف سخت افزاری کمک شایانی به اجرای مطلوب مأموریت می کند.

 

اطمانی با بیان اینکه یکی از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی رونق یا شکوفایی اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در جهت دستیابی جامعه به اقتصاد مقاومتی و تأمین امنیت و آرامش بیشتر برای مردم در مسیر پیشرفت کشور ، سازمان بنادر و دریاوردی با تمام توان و قوا در تلاش است تا مسیر فعالیت های اجتماعی در سطح بنادر را هموار کرده و در شرایط تحریم ظالمانه در راستای ترخیص شبانه روزی کالاهایی اساسی و تامین مایحتاج مردم اقدام کند و ماموران یگان حفاظت این سازمان نیز به صورت 24 ساعته با تمام قوا در راستای نظم، امنیت و سرویس دهی خدمات انتظامی و قضایی انجام وظیفه کند.

 

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و کاهش ساعت کاری و کم شدن نیروها در محل کار در سایر حوزه ها، ماموران یگان حفاظت با تمامی ظرفیت و توان پای کار بودند و با توجه به اینکه بیش از 85 درصد صادرات و واردات کالا از طریق بنادر بازرگانی کشور صورت می پذیرد، فراهم کردن نظم و امنیت یکی از وظایف اصلی یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می آید و از سوی دیگر رشد 50 درصدی افزایش تخلیه کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح بنادر کشور با حضور مقتدرانه عوامل انتظامی یگان حفاظت سازمان بنادر همراه بود تا شاهد هیچ گونه سرقت و یا اخلال در روند ترخیص کالا و ورود و خروج کامیون ها نباشیم.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه این یگان در تمامی حوزه های فعالیت بنادر در بخش های های نفتی و غیرنفتی، تخلیه و بارگیری کانتینر، شناورهای ورودی و خروجی و نیز جابجایی مسافر به عنوان ضابط خاص قوه قضاییه و بازوی اجرایی سازمان بنادر در بحث تأمین نظم و امنیت ایفای نقش می کند، اظهار داشت: از مهمترین اهداف، برنامه ها و اولویت هایی یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه تجهیزاتی یگان حفاظت، توانمندسازی و ارتقاء عملیاتی کارکنان در زمینه های علمی، آمادگی جسمانی و مهارت عملیاتی، بهبود روش ها و ارتقاء ساختار و تشکیلات سازمانی، عملیاتی کردن اصل استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان و نیز عمل به اصل کیفی سازی مأموریت ها و بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت خدمات در بخش حراست و حفاظت از عملیات بندری و دریایی است.

 

اطمانی در پایان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی تمامی کارکنان یگان حفاظت بنادر کشور ، تاکید کرد: امنیت زیربنا و زیرساخت هرگونه توسعه در کشور به شمار می رود و مطالبه سازمان بنادرو مشتریان سازمانی است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و بنده از تمام همکارانم که در راه تامین نظم و امنیت جامعه بندری، دریایی و اقتصادی کشور تلاش می کنند در خواست می کنم با تمام وجود برای ایجاد محیط امن اقتصادی تلاش کرده و خود را خادمان کوچک آن ها بدانند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازیافت کامل پره های توربین بادی برای اولین بار در جهان

د مهر 19 , 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه انرژی باد سازگار با محیط زیست است اما توربین‌های بادی که تولید کننده این نیرو هستند را نمی‌توان تجهیزاتی سازگار با محیط زیست دانست. به همین دلیل کشورها در سراسر جهان با مشکل انباشته شدن انبوهی از پره‌های (تیغه‌های) توربین‌های بادیِ منقرض شده روبرو هستند. به […]
بازیافت کامل پره های توربین بادی برای اولین بار در جهان

همچنین بخوانید: