توقیف ۲۲۰ شناور صیادی متخلف در آب‌های خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مدیر کل شیلات خوزستان، از توقیف ۲۲۰ شناور صیادی متخلف و بی هویت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با مرین‌پرس، با اشاره به اقدامات یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: با اجرای عملیات متعدد، گشت‌زنی‌های دریایی و ساحلی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای دریابانی شهرستان‌های ماهشهر، آبادان، شادگان و با تعامل سازنده و اجرای طرح دریابست در فصل ممنوعیت صید، ۲۲۰ شناور صیادی متخلف و فاقد هویت شناسایی و توقیف شدند.

وی افزود: طی ۶ ماهه اخیر، ۵۶۶ نفر ساعت گشت دریایی انجام شده که ۱۴۱ فروند قایق و ۷۹ فروند لنج توقیف شده است و در جریان بازرسی از این شناورها، مقدار ۱۶تن و ۲۶۵ کیلوگرم انواع ماهی و ۱۰ تن و ۵۶۵ کیلوگرم میگو کشف و ضبط شد.

مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به سایر کشفیات در جریان بازرسی شناورها گفت: ۲۴۴ طاقه تور گوشگیر، ۲۸۹عدد لنگر، ۱۲۵ طاقه تور ترال و ۱۲ دستگاه خودرو نیز در این بازه زمانی ثبت و ضبط شدند.

ابوعلی با بیان اینکه تعداد صیادان متخلف معرفی شده به مراجع قضایی یک هزار و ۱۹ نفر هستند، عنوان کرد: در صورت تکرار تخلفات، این اداره کل با همکاری سازمان شیلات ایران به ناچار نسبت به ابطال مجوز یا پروانه صید افراد با سابقه اقدام می‌کند. همچنین افراد متخلف علاوه بر معرفی به مراجع قضایی از طریق کمیسیون تخلفات صیادی خوزستان نیز طبق تخلف صورت گرفته اعمال محرومیت دریایی خواهند شد.

وی افزود: میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، روند افزایشی داشته و این موضوع حاکی از آن است که مجازات اعمال شده، بازدارنده و کافی نیست.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمریکا ۶ سیلی محکم از ما خورد/ چشم هر متجاوزی را کور می‌کنیم

س مهر 20 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت حماسه شهدای ۱۶ مهر و روز نیروی دریایی سپاه با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی، به میزبانی نیروی دریایی سپاه برگزار شد، ضمن خوش‌آمدگویی به […]

همچنین بخوانید: