آژانس بین المللی انرژی: سرمایه گذاری های پاک باید سه برابر شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود در روز چهارشنبه می نویسد اگر دنیا امیدوار است به طور موثری بر تغییرات اقلیم غلبه کند و نوسانات بازار انرژی را تحت کنترل درآورد باید سرمایه گذاری بر انرژی های تجدیدپذیر را تا پایان این دهه به سه برابر برساند.

به گزارش «مرین‌پرس» از رویترز، IEA می گوید دنیا به حد کافی و برای رسیدن به نیازهای انرژی خود بر تجدیدپذیرها سرماه گذاری نکرده است. سرمایه گذاری برای گذار انرژی به کندی پیش می رود و بسیار از آنچه که باید برای تولید انرژی پایدار انجام می شد دور است.

بر همین اساس نشانه های واضح و مستقیم از سوی سیاستگذاران در این زمینه مهم است.

Power-generating windmill turbines are seen at the Eneco Luchterduinen offshore wind farm near Amsterdam, Netherlands September 26, 2017. REUTERS

آژانس بین المللی انرژی در گزارش چشم اندازی جهانی انرژی (World Energy Outlook) که در آستانه برگزای اجلاس COP26 منتشر شده است می گوید این اجلاس در گلاسکو اسکاتلند اولین آزمایش آمادگی کشورها برای ایجاد یک تعهد جدید تحت توافق 2015 پاریس است. و می تواند فرصتی باشد برای اقدامات بدون اشتباه برای تسریع در روند گذار به انرژی های پاک.

در هفته های اخیر قیمت برق با افزایش قیمت نفت و گاز به بالاترین سطح خود در چند سال گذشته رسیده است و کمبود انرژی در آسیا، اروپا و ایالات متحده به چشم می خورد.

A worker inspects solar panels at a solar farm in Dunhuang, 950km (590 miles) northwest of Lanzhou, Gansu Province September 16, 2013. REUTERS

با کاهش محدودیت های مربوط به شیوع کرونا و افزایش روند بهبود اقتصادی، میزان تقاضا برای سوخت های فسیلی هم بیشتر شده است.

آژانس بین المللی انرژی هشدار می دهد که تجدیدپذیرهای مثل انرژی های خورشیدی، بادی و برق آبی ها به همراه بیوانرژی ها در دوران پسا کرونا باید سهم بسیار بیشتری در سرمایه گذاری های مربوط به انرژی به خود اختصاص دهند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشتمین گشت اقیانوس شناسی با "کاوشگر خلیج فارس"

چ مهر 21 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه هشتمین گشت اقیانوس شناسی “کاوشگر خلیج فارس” پس از 27 روز تحقیقات دریایی در خلیج فارس و دریای عمان با ‏موفقیت به اتمام رسید.‏ به گزارش مرین‌پرس، در این گشت دریایی که در راستای برنامه پایش بلند ‏مدت خلیج فارس و دریای عمان، 14 شهریور 1400 […]

همچنین بخوانید: