منشور اخلاقی برای سلامت و رفاه دریانوردان تهیه می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



منشور اخلاقی سلامت و رفاه دریانوردان با همکاری مالکان کشتی، اپراتورها، مالکان بار، انجمن های دریانوردی و جامعه مدنی بر اساس استانداردها و اصول بین المللی کار و حقوق بشر طراحی شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرینرز، با تمرکز روزافزون جهانی و تاکید سازمان بین المللی دریانوردی بر رفاه و سلامت روان دو میلیون دریانورد در دنیا با توجه به شرایط سخت کار، طرح جدیدی برای یک منشور اخلاقی یکپارچه به عنوان ابزار ارزیابی برای صاحبان کشتی، اپراتورها و خطوط کشتیرانی ارائه شده است. 

این طرح به عنوان ابزاری برای صنعت دریانوردی به منظور نشان دادن تعهد خود به رفاه دریانوردان و شفافیت  بر اساس کنوانسیون کار دریایی (MLC)خواهد بود که استاندارد جامع تری را برای این صنعت و کارکنان ارائه می دهد.

کریستینا کونیگناس؛ مدیر بخش حقوق بشر در طرح حمل و نقل پایدار گفت: صنعت حمل و نقل پایدار باید حفاظت از نیروی کار خود را در دستور کار قرار دهد؛ این طرح یک فرصت منحصر به فرد برای صنعت دریانوردی است که با اقدامات تعیین شده، صیانت از حقوق نزدیک به 2 میلیون دریانورد در سراسر جهان را انجام دهد.

این پروژه توسط طرح حمل و نقل پایدار و موسسه حقوق بشر و تجارت با همکاری بنیاد Rafto ارائه شده است.

منشور اخلاقی مورد نظر طی 8 ماه مشورت و همکاری با مالکان کشتی، اپراتورها، مالکان بار، انجمن های دریانوردی و جامعه مدنی بر اساس استانداردها و اصول بین المللی کار و حقوق بشر طراحی شده است. این طرح با هدف حمایت از محیط کار ایمن و سالم ارائه شده است.

فرانسیس هاوس؛ معاون مدیر اجرایی IHRB خاطرنشان می کند: همه گیری جهانی کرونا حقوق دریانوردان را به طور جدی مورد توجه قرار داد و بسیاری از خدمه مجبور شدند شرایط فوق العاده سختی را تحمل کنند تا زنجیره های عرضه جهانی و تجارت آزادانه جریان داشته باشد. ما انتظارات زیادی از دریانوردان داریم و در مقابل آنها نیز شرایط و کیفیت استاندارد مناسبی را انتظار دارند. صنعت دریانوردی یک صنعت حیاتی است که به نیروی انسانی خود متکی است. این منشور اخلاقی در راستای ایجاد بستری برای احترام به کرامت کارگران و دریانودان، به پیشرفت این صنعت کمک می کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تمرین نظامی ژاپن و اتحادیه اروپا در خاورمیانه برگزار شد

د مهر 26 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از تارنمای اتحادیه اروپا، کشتی‌های دو طرف در عملیات مقابله با دزدان دریایی فرضی در نزدیکی سواحل خلیج عدن و دریای عرب تمرین‌های مشترک نظامی انجام دادند. در این عملیات آن‌ها همچنین تعاملاتی را از حیث تبادل داده‌ها با مرکز امنیت دریایی عمان […]

همچنین بخوانید: