پهلوگیری ۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۴ فروند کشتی حامل گندم، روغن خوراکی و ذرت در مجموع با تناژ ۲۴۰ هزار و ۷۹۸ تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده و در حال تخلیه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ،علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به پهلودهی همزمان چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی، افزود: از این تعداد 2 فروند کشتی حامل 138 هزار و 798 تن گندم هستند.

وی افزود: از 2 کشتی دیگر یکی حامل 30 هزار تن روغن خوراکی و دیگری نیز کشتی پهن‌پیکری حامل 72 هزار تن ذرت است که هم اکنون در اسکله 13 این بندر تخلیه و به صورت حمل یکسره وارد کشور می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: 12 فروند کشتی دیگر در لنگرگاه بندرعباس مستقر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و سپری کردن فرآیند قانونی و اسنادی طی روزهای آینده در اسکله‌های ویژه کالاهای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی می‌شوند.

محمدی‌کرجی‌ران افزود: از مجموع این 12 کشتی، هفت فروند آن حامل 455 هزار تن گندم، 2 فروند حامل 71 هزار و 500 تن روغن خوراکی، 2 کشتی حامل 135 هزار تن جو و یک فروند دیگر نیز 62 هزار تن سویا را وارد کشور می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به حرکت 8 فروند کشتی دیگر از کشورهای مبدأ به سمت بندر شهید رجایی،‌ اضافه کرد: این هشت فروند کشتی در مجموع 471 هزار و 500 تن انواع کالای اساسی را حمل می‌کنند که با برنامه‌ریزی انجام شده طی ماه آینده وارد لنگرگاه بندرعباس خواهند شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موافقت با برداشتن دژ حاشیه آبراه اروندرود

س مهر 27 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه سیدمجتبی محفوظی در گفتگو با مرین‌پرس افزود: عملیاتی کردن این مهم نیازمند همکاری بین بخشی به خصوص مرزبانی و فرمانداری است. وی با بیان اینکه برداشتن دژ خاکی حاشیه اروندرود رونق گردشگری در آبادان و خرمشهر به دنبال دارد افزود: این دژ خاکی که ارتفاع آن […]

همچنین بخوانید: