استفاده از ظرفیت دانشگاه بوشهر برای تقویت توان نیروی دریایی ارتش

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: نیروی دریایی استان بوشهر جایگاه خاص ویژه‌ای در کشور دارند.

وی اضافه کرد: از آنجا که مرکز تخصصی آموزش ما در بوشهر دایر شده و آموزش قبل و در حین کار نیروها را بر عهده دارد، اولویت اول ما برقراری ارتباط با مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما در نیروی دریایی افتخارمان این است که هر جا نیاز مند باشیم می‌توانیم به توان و تخصص داخلی اعتماد و تکیه کنیم.

وی با اشاره به آشنایی و اطلاعاتی که از فعالیت مراکز کارآفرینی موجود در دانشگاه خلیج فارس یافت، افزود: از آنجا که قرارگاه معیشتی نیرو در کنار قرارگاه آموزشی قرار دارد، ما مجموعه متنوعی از در خواست‌های خود را به دانشگاه خلیج فارس اعلام خواهیم کرد.

دریادار ایرانی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های مراکز کارآفرینی موجود در دانشگاه خلیج فارس نیز بهره ببریم.

وی برخی از مسائل و مباحث مورد نظر خود را برای تقویت توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که باید با کمک و بهره گیری از توان علمی دانشگاه برای آن پاسخ می‌یافتند، مطرح کرد و خواهان انعقاد تفاهم نامه همکاری در خصوص مسائل ذکر شده در این نشست شد.

امیر دریادار ایرانی، تصریح کرد: دانشگاه خلیج‌فارس محوری‌ترین حوزه‌ای که دنبال می‌کند دریاست و این مطلوب ماست.

توسعه فعالیت علمی در حوزه دریا

رئیس دانشگاه خلیج فارس، در حضور امیر دریادار ایرانی و همراهانش، گفت: یکی از فعالیت‌های راهبردی دانشگاه خلیج فارس حوزه دریا است و از این منظر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یک همکار راهبردی برای ماست.

عبدالمجید مصلح با تاکید بر وجود توان علمی و آموزشی و وجود مراکز کارآفرینی و توسعه فناوری در دانشگاه خلیج فارس، افزود: با توجه به شرایط خاص حوزه دفاعی، دانشگاه خلیج‌فارس تاکنون ارتباط خوبی را با مجموعه نیروی دریایی داشته و اراده هر دو طرف بر همکاری و تعامل است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس تاکید کرد: ما به دنبال یک رابطه پایدار و بلندمدت با نیروی دریایی ارتش هستیم و می‌خواهیم در چند حوزه که قوی هستیم و می‌دانیم پاسخگویی خوبی به اعتماد شما داریم، با تعریف یک برنامه دقیق در کنار هم باشیم.

مصلح یادآور شد: ما در تمامی قراردادها و همکاری‌های خود انتخاب هوشمندانه و هدفمند را سرلوحه قرار داده‌ایم تا اعتماد طرف مقابل نسبت به ما دو چندان شود.

در پایان طرفین ضمن توافق روی محورها و اولویت‌های همکاری مشترک مقرر کردند برای توسعه همکاری نقشه راه مشترک تهیه و عملیاتی کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اراضی ساحلی بوشهر برای پرورش میگو با استفاده از فنّاوری‌های نوین واگذار می‌شود

چ مهر 28 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از بوشهر احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی وضعیت پرورش میگو در استان بوشهر با اشاره به اینکه تولید میگو پرورشی یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های استان بوشهر است اظهار داشت: در این زمینه اراضی مستعد پرورش آبزیان در سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر شناسایی […]

همچنین بخوانید: