دستورالعمل جلوگیری از واردات لوازم خانگی تولیدی کره جنوبی ابلاغ شد 

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سیدعلی موسوی گمارانی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:  این دستورالعمل بر ضرورت انجام اقدام‌های لازم به منظور محدودسازی معافیت‌های مرزنشینی در استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر در حوزه ته‌لنجی و ممنوعیت واردات لوازم خانگی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه از طریق کولبری تاکید کرده است.

وی بیان کرد:  بر این اساس، در گام نخست برخی اقلام لوازم خانگی از جمله یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی از فهرست کالاهای مجاز معافیت‌های مرزنشینی خارج شده و مقرر شده  است که در ادامه، کلیه لوازم خانگی از فهرست معافیت‌ها حذف شوند.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه بر ضرورت توجه و اطاعت آحاد مردم از منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: لنج داران، بازاریان و پیله‌وران گناوه‌ای و همچنین تمام ساحل‌نشینان جنوب کشور، همواره تابع قوانین و مقررات وضع شده درخصوص واردات کالا بوده و امروز نیز با تمام قوا آماده هرگونه اقدام جهت تحقق منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود: باتوجه به این واقعیت که بیش از ۳۰ درصد از میزان واردات کالاهای مشمول ته‌لنجی و در نتیجه بیش از ۳۰ درصد مغازه‌های فعال در شهرهای بندری جنوب کشور به محصولات لوازم خانگی اختصاص دارد ،از دولت  سیزدهم و کلیه نهادهای مربوطه عاجزانه درخواست می کنیم نسبت به رفع محدودیت از سایر اقلام مصرفی مرزنشینان همکاری  و برای جلوگیری از زیان دهی بازار بنادر جنوب کشور چاره اندیشی کنند.

بندرتجاری گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و شغل و معیشت عمده مردم آن به اقتصاد دریا محور و کالای همراه ملوان ارتباط دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریادار ایرانی با خانواده‌های شهدا و جانبازان اهل تسنن دیدار کرد

ش آبان 1 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده نیروی دریایی ارتش به مناسبت هفته وحدت با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان اهل تسنن دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدارها سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و امیر دریادار شهرام ایرانی با […]

همچنین بخوانید: