افزایش ۶ درصدی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی از بندر خلیج فارس از ابتدای سال تا کنون/713 فروند شناور در بندرنفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند

زمان مطالعه: 1 دقیقه



از ابتدای سال تا پایان مهرماه، 17 میلیون و 300 هزارتن انواع فرآورده‌ نفتی از بندر خلیج‌فارس تخلیه و بارگیری شده
که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 6 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر خلیج‌فارس از ابتدای سال تا پایان مهر، اظهار داشت: در مدت یادشده در بخش قیر 917 هزار تن صادرات به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی میزان تخلیه و بارگیری انواع فرآورده نفتی‌ را از ابتدای سال تا پایان مهرماه 17 میلیون و 300 هزارتن اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز رشد  6 درصدی به ثبت رسیده است.

وی اظهارداشت: طی این مدت 713 فروند شناور در بندرنفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان 275 فروند شناور ویژه حمل قیر، 49 فروند شناور حمل بنزین وشناورهای باقیمانده، دیگر  فرآورده‌های نفتی را حمل کرده اند.

شایان ذکر است، بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با هدف افزایش سهم کشور از بازار بانگرینگ، صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی در خلیج فارس و دریای عمان درحال فعالیت بوده و مهم‌ترین و بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر ودریانوردی است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۲۱ درصدی واردات کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی

ی آبان 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه عادل دریس در گفتگو با مرین‌پرس افزود:از عمده‌ترین کالا‌های اساسی می‌توان به ذرت، کنجاله سویا، دانه روغنی ، شکر ، گندم ، برنج و جو اشاره کرد و افزود: 22 کشتی حامل کالاهای اساسی در لنگرگاهها و اسکله های بندر امام خمینی در انتظار تخلیه محموله […]

همچنین بخوانید: