افزایش عمق بندر بوشهر برای تردد کشتی‏‌های ۵۰ هزارتنی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد: افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر برای ایجاد شرایط تردد کشتی‌های ۵۰ هزارتنی در اولویت طرح‌های توسعه‌ این بندر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش ارجمندزاده در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تاسیسات بندر بوشهر، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه ها برای توسعه بندر بوشهر، افزایش عمق کانال تا ۱۳.۵ متر است که این امر زمینه برای تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی را فراهم می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: در مقطع فعلی در بندر بوشهر امکان تردد کشتی‎‌های ۳۰ هزارتنی فراهم است لذا با اجرای طرح توسعه ای،  مساحت محوطه‎‌های ترمینال‌های کانتینری، صادرات مواد معدنی و نفتی افزایش پیدا می‌‏کند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر ۱۱ بندر تجاری دارد که بزرگترین آن بندر بوشهر با ظرفیت ۸ میلیون تن است، تصریح کرد: طرح توسعه بنادر تابعه بوشهر در قالب ۱۵ سال و سه برنامه پنج ساله (از سال ۱۴۰۰) به تصویب رسیده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برخی از مزایای استفاده از هیدروژن در حمل و نقل آبی و دریایی

د آبان 3 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس سید منصور محمودی* : بخش ششم از سلسله مقاله های مربوط به موضوع «انرژی های تجدید پذیر در حمل‌ و‌ نقل» هفته گذشته منتشر شد، بخش هفتم آن در ادامه می آید. ب- شناورهای بزرگ و کشتی ها برخی از مزایای استفاده از هیدروژن در […]

همچنین بخوانید: