استاندار هرمزگان از بزرگترین مرکز تولید بچه ماهی در بندرلنگه بازدیدکرد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مهدی دوستی در حاشیه این بازدید افزود: شرکت نیکسا با ‌راه اندازی بزرگترین و گسترده ترین مزرعه تولید ماهی در قفس در غرب آسیا با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همکاری شرکت های معتبر بین المللی؛ تولید غذای سالم و توسعه اقتصادی گروه تبیین گردید.
وی با اشاره به اینکه این مرکز سالیانه قادر به پرورش پنج میلیون قطعه بچه ماهی است، بیان داشت: همیشه نخستین های هر صنعت قابل احترام هستند؛ چرا که راه سختی را برای شروع یک فعالیت طی کرده و مسبر را برای دیگر سرمایه گذاران هموار می کنند.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: هم اکنون مرزعه نیکسا مشتمل بر ۲۴ قفس، هریک با ظرفیت ۱۲۵ تن و مجهز به سیستم تمام اتوماتیک بارج غذادهی با ۱۴۸ نفر نیروی کار درحال فعالیت است.
تولید ماهی در این مرکز در آب‌های خلیج همیشه فارس و با ظرفیت سالیانه یک هزار تن در بهمن ماه ۱۳۹۴ آغاز گردید و مرحله بعدی آن با افزایش ظرفیت تولید سالیانه سه هزار تن در مهرماه ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید.
در سال ۹۹ با وجود مشکلات متعدد در این حوزه از جمله شیوع ویروس کرونا تولید این سایت به یک هزار و ۵۰۰ تن رسید.
مرکز «نرسری» بچه ماهی طرح توسعه نیکسا با ظرفیت تولید سالانه ۱۰میلیون قطعه بچه ماهی ۲۰ گرمی به صورت تمام مکانیز کار می کند.
این سایت پرورش ماهی در قفس در حوالی بندر گرزه در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه واقع شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرروت اعطای تسهیلات ویژه از طرف عراقی برای شناورهای ایرانی

س آبان 4 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس مشکلات عملیات بندری و دریایی میان بندر خرمشهر و بنادر عراق، تسهیل تجارت دریایی با برقراری خطوط کشتیرانی و چگونگی ارایه تسهیلات ویژه و تخفیف‌های ویژه به تجار ایرانی از سوی مدیران بنادر عراق و خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش مرین‌پرس به نقل […]

همچنین بخوانید: